Menedżerowie aż 90 proc. firm korzystających z pozycjonowania stron internetowych wskazali, że poprawia ono zarówno pozycję konkurencyjną firmy, jak i jej rozpoznawalność na rynku, zwiększając tym samym skuteczność dotarcia do klientów.
Z wyników badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wynika, że promocja w sieci przynosi właścicielom firm wiele korzyści.
WAŻNE! W celu wyróżnienia się na tle konkurencji, w pierwszej kolejności należy zatroszczyć się o podstawowe sprawy związane z obecnością firmy w wirtualnym świecie. Jedną z nich jest optymalizacja strony www.
Działania związane z dostosowaniem jej kodu i treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, powinny poprzedzać promocję w sieci. Korzystnie wpływają one bowiem na efektywność pozycjonowania.
Dla ponad połowy respondentów, którzy wzięli udział w badaniach, pozycjonowanie cechuje się niskim jednostkowym kosztem dotarcia do klientów.
Zdobycie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania bywa niekiedy trudne, czasochłonne i kosztowne. Dlatego tak istotny okazuje się w tym wypadku wybór właściwych słów kluczowych, które są nieodłącznym elementem SEO.
Przede wszystkim powinny one być dopasowane do zawartości danego portalu www. Proces ten ma ogromny wpływ na widoczność serwisu w sieci, czyli konkurencyjność firmy w Internecie, a tym samym i w realnym świecie.
– Należy zdecydować się na takie wyrażenia, które najlepiej charakteryzują działalność danego przedsiębiorstwa. Warto zastanowić się zatem, które frazy przyniosą maksymalne korzyści, a tym samym będą mieć najlepszy wpływ na jej konkurencyjność. Z drugiej jednak strony powinny one odpowiadać możliwościom danej firmy – przekonuje Sebastian Kopeć, ekspert ds. pozycjonowania firmy Procreate Sp. z o.o.
Powszechnie uważa się, że aby skutecznie przeprowadzać działania marketingowe, należy postawić się na miejscu klienta i spróbować przewidzieć jego ruchy w sieci. Planując kampanię promocyjną nie sposób przewidzieć jednak wszystkich możliwości. Takie działanie generowałoby zresztą zbyt wysokie koszty.
– Rozwiązaniem w takiej sytuacji są linki sponsorowane, które przy odpowiedniej konstrukcji, mogą wyświetlać się nawet dla nieograniczonej liczby słów kluczowych. Odpowiedni dobór strategii promocyjnej i znajomość kilku wspomnianych sposobów są kluczem do osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sieci – podsumowuje ekspert firmy Procreate.
Źródło: Badania przeprowadzone przez zespół badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w listopadzie 2011 roku na próbie 121 respondentów będących klientami Procreate Sp. z o.o.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie gratis
fot. Getty Images