• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Coaching już na starcie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Coaching już na starcie

przez Redakcja Bizrun.pl
22 maja 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
80
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Korzystać z coachingu jeszcze przed założeniem firmy? Czy to nie fanaberia? Ależ nie – to szansa na przemyślane budowanie biznesu od samego początku.

Na bardzo konkurencyjnym rynku korzystanie z pomocy coacha staje się coraz popularniejsze.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Gdy wśród przedsiębiorców wielu jest ludzi zdolnych, mających dobre pomysły na biznes, różnice między ich merytorycznym przygotowaniem do prowadzenia biznesu zacierają się, a o sukcesach lub porażkach często decyduje właściwa strategia, odpowiednio wybrany cel, a nawet zestaw osobistych cech.

Właśnie w wyznaczaniu celów, podejmowaniu ważnych decyzji i w pełniejszym wykorzystywaniu możliwości intelektualnych i emocjonalnych pomóc może coach.

WAŻNE! Coach to, tłumacząc dosłownie, trener. To ktoś inny niż doradca, bo najczęściej unika pouczania klienta. To też ktoś inny niż psychoterapeuta, choć zdarza się, że w psychoterapii i coachingu stosuje się podobne metody pracy. Celem coachingu nie jest jednak uzdrawianie klienta, ale pomaganie mu w osiąganiu jego celów.

Coach dla przedsiębiorcy może być tym, kim trener jest dla sportowca. Razem z klientem ustala cele, które ten chce osiągnąć, potem wspólnie uzgadniają strategię osiągnięcia tego celu. Dyskutują o zasobach, możliwościach, które mogą być pomocne. Przydaje się np. określenie wartości, które są dla klienta ważne, zauważenie jego mocnych stron, dostrzeżenie słabości konkurentów, ale także szersze spojrzenie na otoczenie, w jakim klient się porusza.

Wszystko to sprawia, że już na starcie skorzystanie z pomocy coacha może mieć sens. Zanim jeszcze założysz firmę, warto abyś przedyskutował z bezstronną osobą swoje pomysły. Coach nie jest od tego, by je wprost oceniać. Może jednak zadać Ci wiele stymulujących pytań, dzięki którym spojrzysz na swoje możliwości z szerszej perspektywy.

Dzięki dobrze przeprowadzonemu coachingowi masz szansę m.in.:
– precyzyjniej określić zakres swojej działalności
– dokładniej przygotować się do startu
– uważniej przeanalizować rynek
– sprawdzić, czy biznes o którym myślisz jest rzeczywiście tym, czym zechcesz zajmować się przez długi czas
– przygotować przekonujące motto i długofalową wizję
– stworzyć skuteczną strategię
– konsekwentnie zrealizować wszystkie realistyczne plany
– w pełni wykorzystać szanse wynikające z sytuacji rynkowej i swoich mocnych stron
– docenić swoje osiągnięcia, cieszyć się sukcesami i zdobywać nowe rynki
– skuteczniej pozyskiwać klientów
– świadomie budować własną markę.

To dlatego właśnie inwestycja w coaching może Ci się bardzo opłacić. Znacznie łatwiej jest od początku budować przemyślaną i sprawną organizację niż potem przebudowywać konstrukcję stworzoną w dość przypadkowy sposób.

Spotkanie coachingowe trwa zazwyczaj 1-2 godziny. Jego podstawę stanowi życzliwa rozmowa, podczas której coach zadaje stymulujące pytania, w tym pytania graniczne – czyli takie, które są kamieniami milowymi w drodze do osiągnięcia ważnego dla klienta celu. Coach może także zaproponować proste ćwiczenia lub gry, które pomogą Ci wyjść poza myślowe schematy.

Jeśli nie jesteś pewien, czy coaching na pewno jest dla Ciebie – sprawdź. Możesz umówić się na jedną lub dwie sesje, a potem dopiero zdecydować, czy chcesz kontynuować spotkania i czy na pewno z tą właśnie osobą.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: coachingpsychologiazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In