• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera
Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 1 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

przez Redakcja Bizrun.pl
21 października 2014
w dziale: Aktualności
0
Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

http://www.toyota-global.com/

0
POLECEŃ
551
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Auto na wodór, prąd, a może łącząca dwa rodzaje napędów hybryda? Producenci samochodów nie ustają w próbach stworzenia pojazdów, które zdominują świat motoryzacji w XXI wieku. Jakie paliwo zastąpi drogą i nieekologiczną benzynę? Zwycięzca tego technologicznego wyścigu wyznaczy standardy na kolejne dziesiątki lat.

http://www.toyota-global.com/
http://www.toyota-global.com/

Poszukiwanie alternatywnych źródeł energii dla silników samochodowych trwa od dawna, ale to Toyota w 1997 roku zdecydowała się po raz pierwszy na masową skalę rozpocząć produkcję auta z napędem hybrydowym, elektryczno-spalinowym. Stworzony w zakładach japońskiego koncernu model Priusa do dziś sprzedał się w ponad 3 milionach egzemplarzy. Sukces Toyoty przetarł szlak innym producentom i obecnie kierowcy mogą wybierać spośród wielu dwunapędowych modeli różnych marek m.in. Hondy, Volkswagena, Peugeota, Nissana czy Opla

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Kurek z gazem dla Ukrainy zakręcony

Szykują się ułatwienia w rachunkowości dla małych firm

Pojazdy z napędem elektrycznym

http://www.teslamotors.com/
http://www.teslamotors.com/

Obok hybryd (HEV – hybrid electric vehicles), choć na mniejszą skalę, rozwija się rynek aut zasilanych wyłącznie elektrycznie (EV – electric vehicles). Tu swoją szansę upatruje Tesla i jej Model S, a także Nissan, Mitsubishi czy Peugeot. Pojazdy z napędem elektrycznym dawno zerwały ze stereotypem modeli o słabej mocy i niewielkim zasięgu. Dziś na jednym ładowaniu baterii przejeżdżają setki kilometrów i rozpędzają się do 200 km/h. Są też niezależne od cen paliw i proekologiczne, przynajmniej na tyle, na ile ekologiczne są źródła energii elektrycznej w danym kraju, ale jednocześnie wciąż ładują się zbyt długo (zwykle parę godzin), a swoim kosztem znacznie przewyższają auta hybrydowe i konwencjonalne.

… i wodorowym

W poszukiwaniu kolejnych źródeł zasilania potentaci rynkowi sięgnęli po wodór. Na światowej wystawie New York Auto Show 2014 Toyota zaprezentowała dwa modele napędzane wodorem (HFCV – hydrogen fuel cell vegicles), które łączą zalety szybkiego tankowania (w czasie ok. 5 minut, czyli porównywalnie do wizyty na tradycyjnej stacji benzynowej) z niezawodnością (w wodorowych ogniwach paliwowych nie ma psujących się części ruchomych), bezpieczeństwem (wodór w razie zapłonu nie wytwarza pod autem tzw. poduszki ogniowej i nie grozi pożarem całego auta) i ekologią (śladowa emisja zanieczyszczeń). Wady tego napędu to dość kosztowne pozyskiwanie wodoru i kłopot z jego magazynowaniem. Wydaje się, że dziś jeszcze za wcześnie na przewidywanie sukcesu nowego paliwa, ale jedno jest pewne – czas bezdyskusyjnej dominacji benzyny właśnie się kończy.

Tagi: HFCVMotoryzacjaTeslaToyota
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In