• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Inwestycje i wydatki milionerek

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Inwestycje i wydatki milionerek

przez Redakcja Bizrun.pl
8 marca 2012
w dziale: Finanse, Inwestycje
0
0
POLECEŃ
42
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

102 lata od ustanowienia Dnia Kobiet, co trzeci milioner jest kobietą. Mimo, że zamożnych kobiet jest znacząco mniej niż mężczyzn, dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami i mają zbliżone preferencje inwestycyjne.

Świętu 8 marca, obchodzonemu od Mongolii po Zambię i Burkina Faso, towarzyszą dyskusje na temat równouprawnienia kobiet i ich dostępu do najbardziej pożądanych dóbr – prestiżu, władzy i pieniędzy.

Powiązane wiadomości

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Analizy udziału kobiet w światowym bogactwie wskazują na uprzywilejowanie mężczyzn – wciąż więcej jest milionerów niż milionerek. Wśród osób z aktywami przekraczającymi miliard dolarów dysproporcje te są jeszcze bardziej widoczne.

Coraz więcej milionerek na świecie
Raport Global Wealth Report przygotowany przez Credit Suisse wskazuje, że pod koniec lat 90. procentowy udział kobiet wśród najzamożniejszych osób w USA kształtował się na poziomie ok. 30 proc., a zatem był zbliżony do sytuacji, z jaką dziś mamy do czynienia w Polsce.

Według tego samego raportu, w 2010 roku w grupie osób o aktywach powyżej 1,5 miliona USD kobiety stanowiły już 43 proc., a średnia wartość ich majątku 98 proc. wartości majątku mężczyzn.

Za oceanem udział kobiet w bogactwie wzrósł zatem na przestrzeni ostatniej dekady, choć wciąż jest stosunkowo niewielki w grupie osób najzamożniejszych.

Według miesięcznika Forbes, w 2008 roku na całym świecie żyło 99 miliarderek, stanowiących niecałe 9 proc. wszystkich osób z majątkiem przekraczającym 1 miliard USD. W rankingu 400 najbogatszych Amerykanów 2011 według Forbesa znajdują się 42 kobiety (około 10 proc.).

Polskie kobiety gonią świat

Również w Banku Millennium co trzeci milioner jest kobietą – stanowią one 33 proc. klientów z aktywami powyżej 1 miliona złotych. Średnia wieku najzamożniejszych klientek banku wynosi 51 lat. 77 proc. z nich jest po czterdziestce, 5 proc. poniżej trzydziestki.

Średni majątek zgromadzony przez zamożne kobiety jest porównywalny z majątkiem mężczyzny-milionera – jest niższy zaledwie o 4 proc. Jednak na opublikowanej tydzień temu liście 100 najbogatszych Polaków Forbesa dominują majątki zbudowane przez mężczyzn. W rankingu, pomijając firmy rodzinne, prowadzone przez małżeństwa, figuruje tylko jedna kobieta.

Goździk, rajstopy, czy nowy fundusz inwestycyjny?

W związku z obchodami Dnia Kobiet zasadne jest pytanie o wybór najlepszego prezentu, zwłaszcza dla pań najzamożniejszych. Wzorce zachowań inwestycyjnych są analogiczne wśród całej grupy milionerów, bez względu na płeć. W aktualnej sytuacji ekonomicznej wśród najzamożniejszych kobiet, podobnie jak wśród mężczyzn, dominuje niechęć do ryzyka – nawet osoby, które dotychczas akceptowały jego podwyższony poziom, w momentach silnych wahań rynkowych preferują produkty bezpieczne.

– Z przeprowadzonych przez nas analiz portfeli najzamożniejszych klientów wynika, że w kwestii zarządzania majątkiem, kobiety i mężczyźni zachowują się bardzo podobnie – mówi Agnieszka Dojlidko, dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej Millennium.

Zamożne kobiety nieznacznie częściej niż mężczyźni decydują się na długoterminowe lokowanie kapitału, wybierając produkty z gwarancją kapitału i gwarantowaną stopą zwrotu w perspektywie 3-5 lat. Większą popularnością wśród milionerek cieszą się też produkty strukturyzowane  – w Bankowości Prywatnej Millennium posiada je 5 proc. więcej kobiet niż mężczyzn.

Zamożne kobiety rzadziej niż mężczyźni zainteresowane są samodzielnym inwestowaniem na rynku kapitałowym – o 5 proc. mniej kobiet niż mężczyzn posiada rachunek w Domu Maklerskim.

Najlepszym prezentem z okazji Dnia Kobiet jest więc być może nie bukiet róż, ale odpowiednio dobrany depozyt bankowy, bezpieczny fundusz lub dzieło sztuki.

Milionerki lubią dbać nie tylko o swoje aktywa

Kobiety w wyborze sposobu utrzymania i pomnażania majątku nie różnią się znacząco od mężczyzn. Po stronie wydatków można jednak zaobserwować odmienne wzorce zachowań.

Wśród zamożnych kobiet największą część wydatków, za które płacą kartami, stanowią ubrania, dodatki i buty – blisko 28 proc. Wydają na ten cel dwukrotnie więcej niż zamożni mężczyźni.

Milionerki ponad dwukrotnie częściej niż milionerzy kupują też kosmetyki (7,1 proc. vs 2,8 proc.), a rzadziej ponoszą wydatki związane z samochodem (4,5 proc. vs 8,1 proc.), elektroniką czy sprzętem AGD.

Wydatki mężczyzn z grupy milionerów w restauracjach są blisko 6-krotnie wyższe niż zamożnych kobiet, które być może dają się raczej zapraszać do restauracji niż płacić za rachunek (1,6 proc. vs 6,6 proc. mężczyzn).

Panie versus Panie

Kobiety o niższych dochodach wydają plastikowe pieniądze odmiennie. Porównując np. wydatki na ubrania, dodatki i buty, wśród kobiet o niższych dochodach tego typu zakupy stanowią 19,2 proc., a wśród wydatków milionerek 27,8 proc.

W budżecie zamożnych kobiet istotną pozycję stanowi biżuteria – 10,1 proc., wśród kobiet o niższych dochodach jest to 1 proc. Inne są też proporcje wydatków ponoszonych kartą na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych – wśród zamożnych kobiet jest to 10,8 proc. wydatków, a wśród pozostałych 31,4 proc.

Dużą różnicę widać również w wydatkach związanych z podróżami. W budżecie kobiet zamożnych stanowią one 9,2 proc., w budżecie kobiet o niższych dochodach  2,7 proc.

Wszystkie prezentowane dane dotyczące inwestycji zostały przygotowane na podstawie analizy portfeli klientów indywidualnych Banku Millennium z aktywami powyżej 1 miliona złotych. Dane dotyczące transakcji kartami płatniczymi obejmują wszystkie transakcje dokonane przez klientów indywidualnych.

Fot. Getty Images


Tagi: bankinwestycjekobietazakupy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In