Dbając o wizerunek firmy poprzez zdobywanie szacunku i rekomendacji klientów zapewniasz swojej firmie reklamę zupełnie za darmo. Możesz zacząć już dzisiaj nie wydając dodatkowych pieniędzy. Nie potrzebujesz budżetu, dużego personelu, lub wykształcenia marketingowego, aby to zrobić. Zanim zaczniesz poznaj 4 najważniejsze zasady marketingu szeptanego, które sprawią, że klienci zaczną mówić o Tobie znacznie częściej.
Głównym założeniem marketingu szeptanego jest spontaniczne przekazywanie informacji marketingowej odbiorcy, który znajduje się w grupie docelowej. Aby marketing szeptany był skuteczny, musisz skupić się na ułatwieniu zadowolonym klientom rozmawiania na temat Twoich produktów lub usług. Dowiesz się jak to zrobić, dzięki 4 zasadom WoMM:
Bądź interesujący
Nikt nie lubi rozmawiać o nudnych produktach, firmach i kampaniach reklamowych. Większość konkurencji jest nudna – ale Ty nie musisz być. Stawiaj na kreatywne idee, które wyróżnią Cię na tle innych. Bądź nieprzewidywalny, tylko w ten sposób zaskoczysz klientów.
Uszczęśliwiaj ludzi
Skup się na tworzeniu niesamowitych doświadczeń, zapewniaj wysokiej jakości usługi i pokaż, że wszystko robisz na 100%. Upewnij się, że Twoje produkty lub usługi wywołują emocje u klienta i wiążą się z przyjemnym doświadczeniem. W innym wypadku, nawet jeżeli dokonasz sprzedaży – klienci nie będą Cię polecać. Daj klientom powód, żeby chcieli opowiedzieć o Twoim produkcie rodzinie i znajomym.
Zdobądź zaufanie i szacunek
Nikt nie mówi o firmie, której nie ufa lub nie lubi. Istotną kwestią jest zdobycie szacunku swoich klientów. Bądź dla nich dobry i miły. Rozmawiaj z nimi i zaspokajaj ich potrzeby. I najważniejsze: bądź uczciwy. Każda firma powinna dbać o wizerunek w oczach klientów, bo bez tego nie ma dobrego WoMM.
Ułatwiaj
Jeżeli klienci są zadowoleni, będą chcieli rozmawiać o Twojej firmie. Podrzucaj internautom proste tematy do rozmów związanych z Twoją firmą. Mów w swoim imieniu, nigdy nie podszywaj się pod konsumentów. Kieruj się zasadą, że klienci mówią, a Ty słuchasz. Prowadź dialog i wyciągaj wnioski z tego, co usłyszysz.