• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Czy marketing szeptany może być etyczny?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Czy marketing szeptany może być etyczny?

przez Redakcja Bizrun.pl
17 sierpnia 2012
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
335
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Choć marketing szeptany nie ma dobrej reputacji, coraz trudniej pominąć go w działaniach promocyjnych. Każdej marce powinno przecież zależeć na tym, by w internecie znalazło się jak najwięcej pozytywnych informacji na jej temat.

Teoretycznie marketing szeptany nie musi wiązać się wyłącznie z internetem. W końcu szept charakterystyczny jest dla autentycznych spotkań, podczas których tylko wybranym osobom zdradzamy nasze tajemnice.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Najważniejsze w marketingu szeptanym jest więc to, aby opowiadać innym osobom o świetnym produkcie lub usłudze. To dlatego właśnie bardzo często ten rodzaj wspierania sprzedaży staje się tożsamy z marketingiem rekomendacji. I tutaj właśnie dotykamy wrażliwej kwestii.

Jeśli przyjaciel poleca nam np. komputery danej marki, twierdząc, że jest to sprzęt o dobrych parametrach i wyjątkowo wysokiej jakości, wierzymy, że za tą rekomendacją stoi jego własne doświadczenie, a w najgorszym przypadku opinie usłyszane od innych zaufanych osób. Zakładamy także, że osoba, która dobrze nam radzi, nie otrzymuje wynagrodzenia za swoje dobre rady. Stanowi to dla nas gwarancję bezstronności – przyjaciel zachęca nas do zakupu laptopa firmy X, choć nie ma w tym żadnego interesu. To przez to właśnie jego opinia staje się dla nas wiarygodna.

Fałszywe rekomendacje

Tymczasem w sieci polecanie produktów coraz częściej przybiera zupełnie inną postać. Zlecenie kampanii szeptanej najczęściej oznacza po prostu, że pewne osoby za pieniądze będą anonimowo przekonywały innych internautów (głównie na forach internetowych oraz w komentarzach w e-sklepach), że zachwycone są pewnym określonym produktem lub usługą i to pomimo braku jakiejkolwiek styczności z przedmiotem promocji.

Osoby te piszą więc, że są zadowolone z szybkości komputera, który w rzeczywistości widziały tylko na zdjęciu, że pomogła im książka, której nigdy nie czytały, albo że bardzo wygodne są buty, których nigdy nie miały na nogach.

Marketing szeptany wykorzystywany jest także po to, aby neutralizować negatywne opinie na temat danej marki. Jeśli więc kilka osób poskarży się na forum turystycznym na jakość obsługi w biurze podróży XYZ, opłaceni copywriterzy zareagują wpisami o pozytywnym wydźwięku – tak, by ogólne wrażenie osoby czytającej wszystkie wpisy było jak najlepsze.

Warto zauważyć, że za negatywnymi wpisami stać mogą nie tylko niezadowoleni klienci, ale także przebiegli konkurenci. W takiej sytuacji internetowa dyskusja przybierająca formę walki między fanami i wrogami marki może kreować zupełnie nową rzeczywistość, nie mającą żadnego pokrycia w faktach. Oto bowiem czarny PR walczy z białym, ale ani jedni, ani drudzy autorzy komentarzy nie opisują prawdziwych sytuacji. Copywriterzy podają się za klientów danej firmy turystycznej, choć nimi nie są. W efekcie klient chcący pozyskać autentyczne opinie, zostaje nabity w butelkę.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: e-marketinginternetmarketingprrekomendacje
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In