Wysoka jakoś obsługi klienta jest jednym z kluczowych elementów, który decyduje o sukcesie w e-handlu. Na platformie Allegro tę jakość gwarantuje specjalne wyróżnienie przyznawane przez serwis – Standard Allegro.
Sprzedający, którzy posiadają taki standard, odczuwają wzrost zaufania kupujących i, co za tym idzie, sprzedaży. W sierpniu 2011 r. 45,5 proc. kupujących na Allegro wybrało przynajmniej jedną ofertę ze Standardem Allegro, podczas gdy w maju tego roku, już ponad 65 proc. klientów dokonało takiego wyboru.
Ostatnie 10 miesięcy jasno pokazuje, że sprzedający, którzy posiadają Standard Allegro, zyskują realną przewagę nad konkurencją. Liczba sprzedawców wyróżnionych Standardem wzrosła o 19,16 proc w stosunku do sierpnia 2011 roku. Natomiast liczba wystawionych ofert ze standardem wzrosła aż o 100 proc.
– Te dane pokazują, że sprzedający doskonale wiedzą, co może zdecydować, że kupujący spośród milionów innych ofert wybiorą właśnie ich ofertę – mówi Łukasz Nowak, dyrektor Działu Produktów Allegro.
– Wysoka jakość obsługi klienta to jeden z kluczowych elementów, który ma wpływ na decyzję zakupową użytkowników, ponieważ niższa o kilka groszy cena to często za mało, żeby wygrać walkę o klienta. Sprzedający, którzy chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, muszą zadbać o najwyższe standardy obsługi. Gwarancja dostarczenia przesyłki w deklarowanym czasie, jasna polityka zwrotów i reklamacji to składowe, które coraz częściej decydują o sukcesie sprzedażowym – dodaje Nowak.
Największa liczba ofert ze Standardem Allegro dostępna jest w kategoriach: „Biżuteria i Zegarki”, „Delikatesy”, „Fotografia”, „Komputery”, „Odzież, obuwie, dodatki” oraz „Dom i ogród” i stanowi w tych kategoriach około 40 proc.żeby wygrać walkę o klienta.
Dane dotyczące Standardu Allegro przedstawione zostały również na okazjonalnej infografice.