6win.pl, Bron.pl, Strefahobby.pl to kolejne sklepy internetowe, które zdecydowały się na zautomatyzowanie marketingu za pomocą systemu marketing automation.
System monitoruje zachowanie klienta na stronie sklepu i automatycznie wysyła dopasowane do zainteresowań oferty handlowe, generując wyższą sprzedaż i obniżając koszty działania sklepów.
Wg raportu Forrester Research, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają do 50 proc. wzrostu sprzedaży, a dopasowane oferty wysyłane za pośrednictwem systemu marketing automation osiągają nawet 100 proc. wyższe współczynniki otwarć i kliknięć niż tradycyjne e-mailingi handlowe.
Wg firmy badawczej Gartner, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają o 40 proc. wyższy zwrot z inwestycji w marketing. Pierwsze systemy marketing automation powstały w USA zaledwie 10 lat temu, gdzie aktualnie korzysta z nich ok. 30 proc. firm.
W Polsce, pierwszym tego typu systemem jest Salesmanago, który jest wykorzystywany już przez ponad 200 firm. Wśród nich silną reprezentację ma segment e-commerce, z liderami w swoich kategoriach takimi jak Rainbow Tours, ESKK, 6win.pl, Bron.pl, Strefahobby.pl, Optotech.pl i wiele innych.
– Kierowanie dopasowanej oferty do konkretnej osoby we właściwym czasie powoduje znaczny wzrost skuteczności sprzedaży. Ponadto marketing automation to oszczędność dużej ilości czasu pracy koniecznego do ręcznego wysyłania ofert – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel firmy Benhauer, która stworzyła system Salesmanago.
Przeczytaj także: Reklama spersonalizowana
Fot. Getty Images