• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Hasła reklamowe bez recepty

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 14 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Hasła reklamowe bez recepty

przez Redakcja Bizrun.pl
18 marca 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
489
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Producenci leków sprzedawanych bez recepty (OTC) mają sezonowe żniwa. A hasła reklamowe pomagają sprzedawać leki na przeziębienie i inne przypadłości.

Rynek leków jest systematycznie zasilany kolejnymi odmianami specyfików, opartych na takich samych składnikach. Mają podobne działanie, zmieniają się tylko nazwy.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Wyróżnienie się na takim rynku jest szczególnie trudne. Hasła reklamowe mają istotne znaczenie przy wprowadzaniu produktu do obrotu, jak również w procesie kodowania go świadomości odbiorców. Wystarczy obejrzeć kilka reklam w telewizorze.

Największą rolę w przyswajaniu przekazu mają nie genialne scenariusze spotów, tylko marketingowy akcent na końcu – hasła reklamowe. Widzisz na półce, np. Coldrex i myślisz: „Kicham na przeziębienie”.

Slogan musi być na tyle chwytliwy, żeby jego siły nie zaburzyło ostrzeżenie, emitowane, zgodnie z przepisami, na końcu każdej reklamy leków. Dobre hasła reklamowe powinny być oryginalne, łatwe do zapamiętania i eufoniczne. Są także jednym z elementów umacniania tożsamości marki. Muszą być dopasowane do potrzeb grup docelowych i uwzględniać specyfikę konkurencji oraz plany dotyczące przyszłości marek. W branży farmaceutycznej ma to ogromne znaczenie.

Uzdrawiające hasła reklamowe

Grypa to choroba, która sprzedaje się najlepiej. Coraz więcej ludzi szczepi się, co jest efektem powtarzania akcji uświadamiających, ale i tak do sezonu zachorowań przygotowujemy się na własną rękę. Wiadomo – grypa zła, z powodu powikłań można umrzeć, a jeszcze te świńskie i ptasie wersje…

Jedna trzecia Polaków zaopatruje się w leki OTC poza aptekami – w hipermarketach, drogeriach i sklepach. Pod tym względem jesteśmy w lepszej sytuacji niż np. Niemcy, którzy w sklepach mogą kupić tylko suplementy diety.

Hasła reklamowe wpływają na rozum i emocje. Choligrip to „Maksymalna siła w jednej dawce”. A może Theraflu? – „Nr.1 na grypę na świecie”( tu bez szczegółów o mocy). Gripex Max sugeruje, że pomaga wtedy, gdy inne środki zawodzą – jest do dyspozycji „Na nasilone objawy”. Vicks („Oddychaj pełnią życia”) nadaje swoim lekom metaforyczną zdolność wpływania na samopoczucie chorego. Przywraca mu wolność, rozmach i zadowolenie z życia.

Jeszcze trudniej wymyślić oryginalne hasła reklamowe leków przeciwbólowych. Pyralgina powtarza pomysł Theraflu – Jest „Nr. 1 na silny ból”. Proste aż do bólu. APAP Ice zapewnia „Ekstra wsparcie w walce z bólem głowy”. Etopiryna zgrabnie odmienia czasowniki przez osoby, co daje wrażenie wspólnego działania – „My pomagamy sobie, etopiryna pomaga nam”.

A może coś na kaszel? Flavamed Max przeznaczony jest do użycia w sytuacji skrajnej: „Na wstrząsający kaszel”. Na zwykły wystarczy „Mucosolvan. I już”.

Rzadko pojawiają się w reklamach leków bez recepty świeże skojarzenia. Także dlatego, że hasła reklamowe muszą odpowiadać wymogom prawnym. Nie można stosować określeń takich jak „tańszy”, „bardziej wydajny” czy „lepszy”.

Hasła reklamowe – ograniczenia

Zasady etyczne, jakim powinny podlegać przekazy reklamowe leków, w tym sprzedawanych bez recepty, zostały określone w Kodeksie Farmaceutycznej Etyki Marketingowej.

Hasła reklamowe nie mogą sugerować, że jakiś lek jest niezawodny i na pewno wyleczy. Dopuszczalne jest powoływanie się na porównania różnych leków, ale musi to być poparte wszechstronnymi argumentami i przeprowadzone w uczciwy sposób. Każdy lek powinien być opisany dokładnie, ze swoimi zaletami i wadami. Działania niepożądane i skutki uboczne muszą być enumeratywnie wymienione. Informacje o nich powinny opierać się na najnowszych dostępnych wynikach badań…

Gdy tylko słońce mocniej przyświeci i przestaną nam dokuczać wirusy, miejsce leków walczących z bólem zajmą suplementy diety. Damska (głównie) grupa docelowa już dzielnie walczy z nadwagą. Popularne są suplementy działające dwufazowo, zastępniki koktajli bananowych, suplementy na bazie octu jabłkowego z zieloną herbatą, a także środek dbający o zdrowe jelita.

Jerzy Danilewicz – www.metaforyka.pl

Fot. Getty Images

Tagi: aptekamedycynareklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In