• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z klientem?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 14 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z klientem?

przez Redakcja Bizrun.pl
5 czerwca 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
248
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Dzwonienie do klientów w roli sprzedawcy nie jest tym, co lubisz robić? Nie martw się, nie jesteś sam. Na szczęście istnieją sposoby na to, by telefoniczne rozmowy sprzedażowe były łatwiejsze.

Podstawą każdej dobrze przeprowadzonej rozmowy jest odpowiednie przygotowanie. Jedną z zalet rozmów telefonicznych jest to, że łatwiej je zaplanować i zrealizować według założonego planu niż rozmowy twarzą w twarz. Oczywiście musisz wziąć pod uwagę kilka scenariuszy – klient może nie chcieć z Tobą rozmawiać, może być niegrzeczny, ale może też – w końcu – wykazać zainteresowanie ofertą.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Jak się przygotować?

1. Dokładnie wybierz rozmówców. Nie dzwoń do przypadkowych osób! Telefonowanie do wszystkich z książki telefonicznej mija się z celem. Spróbuj najpierw pozyskać kontakty do osób, które mogą należeć do Twojej grupy docelowej. Sprzedając sprzęt turystyczny, powinieneś dotrzeć do osób lubiących podróże, a pośrednicząc w leasingu dla firm, Twoim celem niech będą przedsiębiorstwa, które mogą być zainteresowane środkami na inwestycje.

2. Od razu zaplanuj serię rozmów. Jeśli rozmowy handlowe sprawiają Ci kłopot i trudno Ci się za nie zabrać, nie ma sensu tracić czas na pojedyncze połączenia. Wcześniej więc przygotuj całą listę numerów, pod które zamierzasz zadzwonić.

3. Zaplanuj, co chcesz powiedzieć. Nie zdawaj się na improwizację. Dobrze zrobisz, jeśli spróbujesz powiedzieć na sucho to, co masz do przekazania. Ale absolutne minimum to spisanie sobie w punktach planu rozmowy. Nie będziesz musiał trzymać się go dokładnie, jednak w każdej chwili, gdy w słuchawce zapadnie niezręczna cisza, poszczególne zapisy staną się dla Ciebie punktami odniesienia.

4. Spróbuj przewidzieć mogące się pojawić pytania i przygotuj odpowiedzi na nie. Zaplanuj także co powiesz, gdy nie będziesz znał odpowiedzi na jakieś pytanie.

5. Zaplanuj, jak zareagujesz na nieprzyjemne sytuacje. Z góry załóż, że nie będziesz traktował ich osobiście. Osoba po drugiej stronie słuchawki zazwyczaj nie zna Cię prywatnie, jej reakcja odnosi się więc albo do oferty, albo do samego faktu, że ktoś dzwoni do niej z ofertą.

6. Zanim wybierzesz pierwszy numer, przygotuj kartkę i długopis, uporządkuj biurko.

7. I wreszcie… Nie odkładaj tego w nieskończoność! Ustal dokładnie datę i godzinę wykonania serii telefonów i do dzieła! Pamiętaj, by nie odkładać słuchawki pomiędzy rozmowami, bo wówczas znów możesz zacząć się stresować i odraczać dalsze rozmowy.

Praktyka czyni mistrza. Po pewnym czasie rozmowy handlowe przestaną być dla Ciebie tak trudne jak na początku, z pewnością też zaczniesz osiągać coraz lepsze wyniki. Najważniejsza jest jak zwykle wytrwałość oraz gotowość do uczenia się na własnych błędach.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: rozmowasprzedażtelemarketing
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In