Wizyta w kawiarni lub restauracji najczęściej nie może obyć się bez kontaktu z serwetką papierową, dlatego też właściciele lokali chętnie korzystają z nich jako narzędzia marketingowego.
Nadruk reklamowy na papierowej serwetce zauważa aż 75 proc. klientów – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Tork.
Co ważne, klienci nie tylko zauważają taką reklamę, ale przede wszystkim ją zapamiętują – tak deklaruje 70 proc. klientów. Z kolei aż 60 proc. badanych pamięta autora przekazu, co oznacza, że klienci są w stanie rozpoznać i powtórzyć nazwę firmy lub marki.
Nic dziwnego – klient kawiarni i restauracji w końcu sam sięga po serwetkę, która nawet przez kilka lub kilkanaście minut jest w zasięgu jego wzroku i dotyku.
Podczas badań ankietowanych zapytano także o informacje umieszczane na dozownikach stojących na ladzie lub na stoliku (tzw. reklama ad-a-glance), dotyczące aktualnych promocji cenowych lub ofert dnia.
Około 1/3 osób używających serwetek twierdzi, że zauważa tę informację, a jedna na dziesięć osób czuje się tym przekazem zachęcona i korzysta z promocji.
Prawie 1/10 osób pyta personel o oferty promocyjne umieszczane na dozownikach.
Badanie efektu działania reklam ad-a-glance przeprowadziła w maju 2012 roku szwedzka firma Intermetra Business & Market Research Group. Badanie odbyło się w lokalach wyposażonych w dozowniki i serwetki dyspenserowe Tork N4 z personalizowanym nadrukiem.