• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kiedy warto zawęzić markę?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kiedy warto zawęzić markę?

przez Redakcja Bizrun.pl
18 września 2012
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
224
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Istnieją dwie podstawowe strategie związane z szerokością i marką oferty: strategia rozszerzania i zawężanie marki.

W pierwszej firma stara się wejść na nowe rynki, wprowadzić nowe oferty lub dotrzeć do nowych grup klientów. Zawężanie marki ma na celu ograniczenie oferty i koncentrację na wybranych asortymentach lub rynkach.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

WAŻNE! O ile w strategii rozszerzania celem jest zyskanie udziałów i budowanie skali przedsiębiorstwa, to w strategii zawężania celem jest maksymalizacja zysku przy minimalizacji nakładów.

Włoski koncern Pirelli rozumiejąc swoją pozycję na rynku, zdecydował o wycofaniu się z innych działalności i zawężeniu wyłącznie do produkcji opon. Włosi wcześniej prowadzili działalność w telekomunikacji (Telecom Italia), w branży komputerowej (Olivetti) oraz w nieruchomościach (Pirelli Real Estate).

Kolejnym krokiem koncernu była decyzja o koncentracji na produkcji opon do aut luksusowych i sportowych. Takie zawężenie marki i działalności ma doprowadzić do sytuacji, w której Pirelli zostanie producentem najbardziej opłacalnych wysokomarżowych produktów. Koncentracja kompetencji na opracowywaniu i wdrażaniu specjalistycznych opon, ma podnieść rentowność biznesu.

Konieczna jest przy tym także zmiana wizerunku marki. Firma planuje to realizować zarówno działaniami wizerunkowymi, pozostawiając w swojej ofercie słynny kalendarz, ale i promocjami wybranych unikatowych produktów. Ma temu służyć m.in. obecność marki w Formule 1.

Specjalnie dla tych zawodów Pirelli wprowadził na rynek odporną na deformacje oponę P Zero Silver. Parametry nowego produktu włoskiego koncernu zapewniają wysokie osiągi przez cały cykl eksploatacji opony. P Zero Silver kierowana jest do kierowców na co dzień jeżdżących autami sportowymi.

Jak przystało na produkt do aut luksusowych, jest to opona odpowiednio droga i stała się wyposażeniem takich marek jak Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, McLaren czy Porsche. Z powodzeniem wprowadzana też jest do marek bardziej masowych z segmentu wyższego, takich jak Audi.

Decyzja włoskiego koncernu wiąże się ze zmianami na rynku. W zeszłym roku sprzedaż opon z segmentu premium wzrosła prawie o 30 proc., osiągając pułap prawie 2 mld euro. Równocześnie wzrosła konkurencyjność na rynku opon standardowych.

Marka Pirelli jedną trzecią swoich przychodów osiągnęła w segmencie produktów premium. Celem jest podwojenie tego udziału przez najbliższe 3 lata.

Decyzja o koncentracji wynikała z faktu, że Pirelli ustępuje wyraźnie wielkością produkcji liderom rynku. Włoski koncern nie ma szans na bezpośrednią konkurencję z takimi markami jak Bridgestone, Michelin, Goodyear czy Continental. Zastosowano więc strategię unikania konkurencji i koncentracji na segmencie rynku (zawężanie marki), na którym firma ma duże szanse zostać niekwestionowanym liderem.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: markastrategia
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In