• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Klient ogląda w sklepie, ale kupuje w sieci

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

niedziela, 25 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Klient ogląda w sklepie, ale kupuje w sieci

przez Redakcja Bizrun.pl
26 listopada 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
95
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Wpływ nowych technologii, które przyczyniają się do zmian dotychczasowych przyzwyczajeń konsumentów, można zauważyć również w strefie zakupów.

Przeobrażeniu ulegają strategie sprzedawców, ale szybkiej edukacji poddają się coraz to sprytniejsi konsumenci. Ci wykorzystują urządzenia mobilne do zlokalizowania najkorzystniejszych cen produktów podczas przedświątecznych wędrówek po stacjonarnych sklepach.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Wygoda, oszczędność czasu, to czynniki, które zaoferował nam powszechny dostęp do internetu. Zakupy w sieci dają możliwość uniknięcia kolejek, czy ominięcia tłumów w centrach handlowych.

Powiew świeżości wprowadzony przez rozwój technologii mobilnych popycha jednak zakupy o krok dalej. Smartfony i tablety oferują możliwość szybkiego przejrzenia asortymentu e-sklepów, porównania cen, sprawdzenie opinii, zapoznanie się z recenzjami innych użytkowników – stojąc z urządzeniem w ręku bezpośrednio przy sklepowej półce.

„Showrooming” to termin spędzający sen z oczu tradycyjnym sprzedawcom. Odnosi się do coraz częściej praktykowanych zachowań konsumenckich.

W pierwszej kolejności kupujący wybiera się do stacjonarnego sklepu. Obiekt handlowy wykorzystuje jako miejsce, w którym zapoznaje się z produktem. Daną rzecz ogląda, dotyka, sprawdza, a w przypadku ubrań – przymierza.

Na testowaniu jednak się kończy. Klient nie dokonuje zakupu w sklepie stacjonarnym. Finalizacja transakcji ma miejsce dopiero w sieci. Dzięki temu dwie niezależne jeszcze do niedawna czynności można zrobić jednocześnie.

– Sprzedawcy działający w sieci nie ponoszą tak wysokich kosztów wynajmu pomieszczeń, jak ma to miejsce w przypadku sklepów tradycyjnych – komentuje Tomasz Żelazny ze sklepu OleOle.pl.

– Zdecydowanie niższy jest również koszt utrzymania sklepu, także ekspozycji produktów. W takim przypadku trudno jest utrzymać sprzedawcom działającym w przestrzeni tradycyjnej, poziom cen produktów dostępnych w sprzedaży internetowej – dodaje Żelazny.

Konsumenci decydujący się na zakupy, coraz częściej wybierają sieć jako źródło zakupu, głównie ze względu na znaczące oszczędności. Te, w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego, mogą wynieść nawet do 25 proc. ceny oferowanej w sklepie stacjonarnym. Tańsze są również: odzież czy obuwie.

Z badań firmy Gemius Polska wynika, że niemal 70 proc. internautów decyduje się na zakupy w sieci. Natomiast z rozwiązań usprawniających proces zakupowy i ułatwiających wyszukanie najlepszych ofert – zdaniem Prosper Mobile Insight – korzysta coraz większa liczba użytkowników smartfonów.

Pod koniec 2012 roku liczba sprzedanych smartfonów i tabletów osiągnie wartość 821 milionów, a w roku następnym przekroczy miliard – wynika z szacunków firmy Gartner.

Na fali rosnącej popularności urządzeń mobilnych skorzystają nie tylko producenci sprzętu, ale także konsumenci. Użytkownik smartfona podczas poszukiwań aktywnie korzysta z możliwości urządzenia. Ten podpowiada, czy daną rzecz można kupić taniej i gdzie jej szukać.

Choć wydawać by się mogło, że tradycyjna forma handlu jest zagrożona potencjałem niesionym przez kanał sprzedaży online, rzeczywistość nie wygląda aż tak strasznie. Badania firmy Deloitte wskazują, że smartfony w rzeczywistości przyczyniają się do wzrostu sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

Konsumenci, mając do dyspozycji aplikację umożliwiającą przykładowo zeskanowanie kodu kreskowego produktu, znaleźli się w posiadaniu niezwykle potężnego narzędzia, które – jakby nie było – pozwala im zakupić dany produkt po zdecydowanie niższej cenie.

Fot. Getty Images

Tagi: e-commercee-sklephandelsprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In