Wraz z rebrandingiem Netsprint, zmienia się oferta sieci Adkontekst. Główną zmianą jest wprowadzenie audience targetingu, który sprawia, że reklama precyzyjniej dotrze do użytkownika realnie zainteresowanego ofertą.
Nowa wizja rozwoju sieci bazuje na koncepcji Customer Journey. W zależności od etapu procesu zakupowego (zainteresowanie, rozważanie oferty, transakcja, po transakcji) na jakim znajduje się użytkownik, Adkontekst umożliwia dobór metod targetowania (m.in. kontekst, audience-based, retargeting) i form reklamowych, optymalnych dla osiągnięcia celów zakładanych przez reklamodawcę.
Kluczowym elementem zmiany jest zintegrowanie technologii Netsprint Adserver z platformą Netsprint Audience – unikalnym rozwiązaniem umożliwiającym łatwe i skuteczne budowanie profili marketingowych bazujących na zachowaniach użytkownika w sieci. W efekcie możliwe staje się połączenie analizy kontekstowej strony internetowej, na której przebywa internauta z analizą preferencji samego użytkownika (bazując na jego cookie).
WAŻNE! Według badania Jumpstar, równoczesne zastosowanie targetowania kontekstowego i behawioralnego podnosi o ponad 30 proc. pozytywne nastawienie do marki oraz o 45 proc. zwiększa intencje zakupowe.
Jeszcze lepsze efekty przynosi wykorzystanie retargetingu. Bazując na 6-miesięcznych doświadczeniach Adkontekstu, można stwierdzić, że zwiększa on konwersję średnio o 380 proc.
Dzięki analizie potrzeb reklamodawców sieci oraz historii m.in. stron odwiedzanych przez użytkowników, udało się stworzyć ponad 340 profili, które służą reklamodawcy do precyzyjnego określania grupy celowej i kierowania emisji przekazu reklamowego.
Klienci Adkontekst w ramach kampanii reklamowej oprócz kierowania emisji na dostępne profile mogą skorzystać z pomocy konsultanta Adkontekst, który przygotowuje dedykowany profil i przedstawia najbardziej skuteczne możliwości dotarcia do internautów z wykorzystaniem produktów Adkontekst.
Reklamodawcy sieci mają również możliwość targetowania na kategorie tematyczne, na określone witryny, geograficznie, a także na wybranych witrynach – demograficznie.
– Bazując na profilach zainteresowań z większą łatwością jesteśmy w stanie pomóc określać grupę celową i odpowiadać wspólnie z klientem na pytanie: „Do kogo chcemy dotrzeć?”. Dodając do tego targetowanie kontekstowe, precyzyjnie wiemy, w jakim momencie oraz gdzie będzie emitowany przekaz naszego klienta. W efekcie kampania emitowana jest maksymalnie precyzyjnie – twierdzi Łukasz Duda, dyrektor biura reklamy Adkontekst.
Wraz ze zmianami w Adkontekst, zmienia się ContentStream, największa polska sieć content marketingu. Już rok po starcie emituje ona (w modelu CPC) zajawki do artykułów i innych treści użytecznych dla internautów na ponad 600 serwisach partnerskich. Rozwój sieci jest odpowiedzią na rosnące znaczenie content marketingu, który pozwala internaucie nawiązać relacje z marką już na wczesnym etapie procesu zakupowego.