Ponad 50 proc. fanów marek odzieżowych na Facebooku deklaruje, że polubiła ich strony chcąc poznać ofertę i aktualne promocje – wynika z raportu „Social Media Fashion”.
Wyniki badania zrealizowanego wspólnie przez agencję social mediową Think Kong i SW Research we współpracy z firmą CheeseCat wskazują, że istnieje kilka najważniejszych przyczyn, dla których użytkownicy Facebooka klikają „lubię to” na stronach marek odzieżowych.
Najważniejsze to chęć poznana oferty i aktualnych promocji (51 proc.), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48 proc.), zadowolenie z zakupu (42 proc.) oraz udział w konkursach (38 proc.).
– Polubienie strony, jako „koszt udziału w konkursie” wydaje się najmniej skuteczną metodą budowania wartościowego sprzedażowo audytorium – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – Liczba wskazań tej przyczyny polubień może być jednak argumentem za tym, że budowanie w ten sposób bazy fanów nie obniża wcale siły tworzonej w ten sposób relacji z marką fashion.
– Facebook jest świetnym miejscem do komunikowania się z klientami branży odzieżowej. Skoro oczekują oni bonów zniżkowych i informacji o rabatach lub wyprzedażach, to warto zainwestować w taką formę promocji – uważa Kornel Kulisiewicz z CheeseCat.
Celem projektu „Social Media Fashion”, jest określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego, jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem.
Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez SW Research we wrześniu 2012 r. na próbie użytkowników internetu, którzy korzystają z serwisu Facebook.com i zadeklarowali, że wśród stron, które lubią, są strony marek odzieżowych.
Pełna wersja raportu „Social Media Fashion” zostanie przedstawiona w listopadzie.
Fot. Getty Images