MillionYou.com teraz daje możliwość zorganizowania kampanii „Idea Crowdsourcing”, w której kreatywni wizjonerzy skupieni wokół serwisu będą przedstawiać pomysły i koncepty kreatywne.
Dzięki Idea Crowdsourcing marketerzy mogą zaangażować tysiące kreatywnych twórców w dialog na temat ich marek, prosząc o wymyślenie działań promocyjnych, pytając o ich opinie, oczekiwania albo pomysły na kolejne inwestycje.
Pierwszy raz MillionYou.com zastosowało nowe rozwiązanie w konkursie „Polska za 20 lat”. Użytkownicy mogą odpowiedzieć na pytanie o przyszłość Polski w formie literackiego przedstawienia swojej wizji. Na autorów najciekawszych, najbardziej inspirujących koncepcji czekają nagrody: pierwsze miejsce – 3.000 złotych, drugie miejsce – 1.000 złotych, trzecie miejsce – 500 złotych.
Co to jest „Idea Crowdsourcing”?
Idea Crowdsourcing to narzędzie, które umożliwia dialog marki z jej użytkownikami. Wszyscy, którzy mają na to ochotę, mogą zabrać głos w dyskusji o tym, jak promowana ma być marka. Komunikat wypracowany podczas burzy mózgów wśród konsumentów ma szansę być bardziej wiarygodny i przyswajalny dla odbiorcy.
– Platforma MillionYou.com skupia wokół siebie kreatywnych freelancerów z branży reklamowej i filmowej – zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Do tej pory na zamówienie serwisu tworzyli oni filmy, scenariusze i muzykę. Postanowiliśmy pójść o krok dalej i pozwolić im nie tylko realizować briefy klientów, ale także tworzyć całe koncepcje kampanii, wypowiadać się na temat produktów, przedstawiać swoje pomysły i wizje – mówi Jan Kasprzycki-Rosikoń, managing director i partner MillionYou.com.
Jak to działa?
Marketerzy, którzy chcieliby zaangażować ludzi w burzę mózgów muszą jedynie przedstawić temat do dyskusji, zadać pytanie. MillionYou.com może przeprowadzić akcję zbierania konceptów kreatywnych w modelu tajnym – dostęp do pomysłów ma tylko klient – lub jawnym, wszyscy uczestnicy mogą wówczas komentować nadsyłane prace.
Autorzy najlepszych pomysłów otrzymują nagrody pieniężne.
– Crowdcourcing jest obecnie jednym z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej na świecie. Firmy zdając sobie sprawę z jego potencjału, prześcigają się w pomysłach na wykorzystanie zjawiska w swoich działaniach marketingowych, oddając tym samym promocję swoich marek w ręce konsumentów – podkreśla Jan Kasprzycki-Rosikoń.
W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy rosnące zainteresowanie kampaniami crowdsourcingowymi także w Polsce. Jesteśmy pewni, że „Idea Crowdsourcing” będzie cieszyła się powodzeniem wśród polskich marketerów i przyczyni się do podniesienia świadomości zjawiska crowdsourcingu w Polsce – dodaje.
Przeczytaj także: Crowdsourcing ma przyszłość
Fot. Getty Images