• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Facebook zarobi na prezentach

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 1 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Facebook zarobi na prezentach

przez Redakcja Bizrun.pl
4 października 2012
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
141
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Internetowy gigant społecznościowy powraca w obszar social gifting. Po usłudze umożliwiającej wręczanie wirtualnych prezentów w postaci ikon, przyszedł czas na usługę Gifts.

Tym razem użytkownicy Facebooka będą mieli możliwość zakupienia prezentu wybranej osobie w postaci realnego produktu. Twórcy projektu deklarują, że ich celem jest stworzenie najlepszego sposobu na przesłanie prezentu.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Starbucks, Uber cabs, Warby Parker to tylko niektórzy z ponad 100 partnerów, którzy nawiązali współpracę z Facebookiem, który zarabia określoną kwotę od każdego sprzedanego prezentu. Procesu zakupu giftu można dokonać także za pośrednictwem smartfonów.

Informację o podarunku w postaci graficznej można zamieścić również na osi czasu wybranej osoby lub w postaci prywatnej wiadomości. Użytkownik portalu ma także możliwość nabycia produktu dla siebie.

– Poprzez Facebooka nie tylko wysyłamy wiadomości, ale również uczestniczymy we wspólnych dyskusjach, wymieniamy się plikami, ciekawymi linkami, zdjęciami, informacjami o wydarzeniach czy organizujemy happeningi. Samo zjawisko social gifting, które wykorzystuje siłę mediów społecznościowych w przypadku wręczania prezentów, od kilku miesięcy intensywnie rozwija się w Szwecji, Wielkiej Brytanii i Norwegii. Przykładowo w Szwecji przez 4 miesiące wręczono ponad 2,4 mln kuponów prezentowych – mówi Tomasz Borowy, menedżer polskiego projektu Bonbonier.

Możliwość dawania prezentów Facebook pozostawił również zewnętrznym aplikacjom działającym na jego platformie. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych portal uruchamia własną usługę Gifts, na lokalnym rynku funkcjonują już projekty takie jak Bonbonier.

To nie pierwsze podejście Facebooka do social giftingu. W maju tego roku serwis zakupił aplikację o nazwie Karma, która pełni ważną rolę w procesie budowania pozycji serwisu w obszarze social commerce.

W 2011 roku portal otrzymał również patent o numerze 7,970.657, opisujący system oraz metodę służącą dawaniu prezentów przez sieć społecznościową. Określał on nie tylko sposób wyświetlania ikon reprezentujących otrzymane dobra, ale także to, co można nazwać prezentem, a co nie.

Według patentu mogą to być zarówno dobra realne jak i cyfrowe bądź wirtualne. Korzystający z serwisu może otrzymać je od innego użytkownika lub zakupić od swojego znajomego korzystającego z platformy społecznościowej.

Wniosek patentowy został złożony w kwietniu 2007 roku, niedługo po uruchomieniu przez serwis usługi Gift Shop, pozwalającej na wirtualne kupowanie podarunków w cenie dolara. Została ona jednak zamknięta w sierpniu 2010 roku, zanim patent został przyznany.

Teraz jednak Facebook znów powraca do gry. Uruchomiona w Stanach Zjednoczonych usługa Gifts ma być docelowo dostępna dla wszystkich użytkowników portalu. To ważna informacja nie tylko dla graczy social gifting, ale również dla całego rynku e-commerce, który szuka sposobu na wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych w swoich strategiach sprzedażowych.

Fot. Getty Images

Tagi: aplikacjae-commerceFacebooksocial media
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In