Użytkownicy Facebooka i innych portali społecznościowych chętnie udostępniają informacje z otrzymywanych newsletterów, ale tylko wtedy, gdy zostały w nich zamieszczone odpowiednie przyciski.
E-mail marketing i media społecznościowe, których do tej pory jedynym wspólnym mianownikiem była konieczność posiadania adresu elektronicznego, zawiązują pakt. Wskaźnik kliknięć dla wiadomości e-mail, w których zamieszczane są przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych jest wyższy średnio o 115%!
Facebook i YouTube to podstawowe narzędzia – kanały dla marketera, bez których wypromowanie i sprzedaż własnej marki nie byłoby możliwe. Co tak niezwykłego jest w ich konsolidacji z wysłużoną kampanią polegającą na wysyłaniu newsletterów?
GetResponse zbadał na próbie swoich dwóch milionów użytkowników popularność i skuteczność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych.
Z badania wynika, że 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia informacji na jednym portalu, 40,6% na dwóch, a 7,4% na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych.
Okazało się, że e-maile, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania w social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, podczas gdy wiadomości bez tych przycisków jedynie 2,6%.
Tomasz Orzechowski, Dyrektor Zarządzający agencji 365 PR mówi:
– Ulubionym serwisem wśród marketerów jest oczywiście Facebook, w którym ukazuje się niemal 92% udostępnianych wiadomość. Zaraz za nim plasuje się Twitter, gdzie za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest prawie połowa newsletterów, podczas gdy na portalu LinkedIn co dziesiąty. Integracja e-mail marketingu z social media jest coraz bardziej popularna, a co za tym idzie – rentowna, bowiem w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, liczba użytkowników udostępniających e-maile w mediach społecznościowych wzrosła aż o 40%.
Stosowanie jednej strategii marketingowej nie jest wystarczające, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dopiero połączenie dwóch kanałów, w tym przypadku e-maila i mediów społecznościowych, pozwoli na stworzenie lojalnej i potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców.
Źrodła: http://www.facebook.com/365pr, http://www.getresponse.pl
Fot. Getty Images