Z drugiej strony, zbyt „wąskie” hasła spowodują, że reklama będzie miała bardzo mało kliknięć i z tego powodu będzie spadać w rankingu Google, co jeszcze gorzej wpłynie na liczbę wyświetleń.
Warto poświęcić trochę czasu, by znaleźć złoty środek. Słowo kluczowe powinno dobrze pasować do treści reklamy oraz do zawartości strony internetowej, na którą wskazuje. Nie powinno być jednak zbyt ogólne. Powinno pozwolić klientowi skutecznie znaleźć właśnie to, czego szuka.
Postaraj się patrzeć oczami klienta. W jaki sposób Ty sam szukałbyś tego, co ma do zaoferowania taka firma jak Twoja? Jakie hasła wpisywałbyś w Google? Czy po wpisaniu słowa w wyszukiwarkę i zobaczeniu Twojej reklamy, miałbyś ochotę w nią kliknąć? Czy po przejściu na stronę docelową byłbyś usatysfakcjonowany informacjami, które tam znalazłeś? Zadbaj o cały łańcuch doświadczeń klienta od momentu wpisania hasła, po kontakt z Twoją ofertą.
Usuń słowa kluczowe o niskiej skuteczności
Wielu reklamodawców stara się powiązać swoją reklamę z bardzo wieloma słowami kluczowymi, nie zdając sobie sprawę, że może to obniżać wartość reklamy z punktu widzenia Google. Dlatego opłaca się usunąć te słowa, które są rzadko wyszukiwane. Dzięki temu reklamy powiązane z dobrze dobranymi hasłami będą jeszcze lepiej pozycjonowane.
Kierowanie na podstrony
Do jakich stron linkują Twoje reklamy? Czy tylko do strony głównej? Jeśli tak, to najczęściej jest to błąd. Klient chce jak najszybciej znaleźć rozwiązanie problemu, z którym zasiada przed komputerem. Dlatego od razu po kliknięciu w reklamę powinien znaleźć się tam, gdzie opisywana jest interesująca go usługa. Jeśli masz wiele produktów lub usług – każdy element oferty powiąż z inną reklamą. Każda powinna kierować od razu na odpowiednią stronę docelową.
Cena za kliknięcie
I w końcu, wracamy do kwestii ceny. Testując różne wartości ceny maksymalnej za dane słowo kluczowe, możesz dopasować je tak, by wyświetlało się na takiej pozycji, która jest dla Ciebie optymalna, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny.
Stosując wysokie stawki, Twoje reklamy często będą wyświetlały się na najlepszych pozycjach wyszukiwania, ale może Cię to drogo kosztować. Jeśli wystarcza Ci piąta lub szósta pozycja, obniż deklarowaną cenę za kliknięcie (nie zdawaj się wtedy na automatyczne ustawienia Google).
Każda kampania jest oczywiście inna i wymagać może nieco innych działań. Dlatego najważniejszy sposób, by zoptymalizować swoją kampanię polega na tym, by na bieżąco analizować statystyki reklam i na ich podstawie nieustannie udoskonalać swoje kampanie.
Marcin Pietraszek
Fot. Getty Images
Jeśli Ty także masz pytania, wątpliwości, a może cenne przemyślenia dotyczące prowadzenia firmy, napisz do nas na adres bizrun(at)bizrun.pl. Najciekawsze pytania i wypowiedzi będziemy publikować.