„Witam. Tak się składa, że w mojej małej firmie muszę zacisnąć pasa. Reklamuję się w Google i nie chcę z tej formy promocji rezygnować, ale obecnie kampanie AdWords kosztują mnie zbyt dużo. Czy macie jakiś pomysł, jak mógłbym zaoszczędzić, nie rezygnując z reklam w Google całkowicie?
Adam z Katowic”
Adamie, w Google AdWords sam decydujesz o wysokości wydatków na reklamę. Nie oznacza to jednak, że wystarczy zmniejszyć budżet dzienny lub maksymalną stawkę za kliknięcie w słowo kluczowe, abyś mógł być zadowolony z oszczędności. Te działania mogą pomóc, ale czasem mogą niestety sprawić, że np. Twoja reklama przestanie się wyświetlać.
Jeśli chcesz zmniejszyć budżet, ale w taki sposób, by osiągnąć jak najlepsze efekty przy jak najmniejszych kosztach, weź pod uwagę także kilka innych możliwości.
Sieć wyszukiwania lub sieć reklamowa
Możesz zdecydować czy Twoja reklama będzie pojawiała się tylko w wyszukiwarce Google, tylko w sieci wyszukiwania partnerów Google (a więc na innych stronach internetowych), czy też w obydwu sieciach.
Jeśli zależy Ci na obecności w Google na zasadzie pozycji w książce telefoniczno-adresowej, być może wystarczająca będzie reklama wyłącznie w wyszukiwarce. Wtedy wydatki na reklamę mogą okazać się znacznie niższe. Nie pozyskasz jednak wówczas bardziej przypadkowych klientów z portali internetowych związanych z Twoją branżą. Trafią do Ciebie wyłącznie ci, którzy świadomie Cię szukają.
Harmonogram
Twoja reklama może, ale nie musi wyświetlać się 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Spróbuj zbadać w jakich dniach i/lub w jakich godzinach najbardziej aktywni w sieci są przedstawiciele z Twojej grupy docelowej, a więc potencjalni klienci, do których w szczególności chcesz trafić. Następnie ustaw wyświetlanie reklam w czasie ich największej aktywności.
I tak, jeśli prowadzisz firmę, która swoją ofertę wiąże z rozrywką, najbardziej cenni mogą być dla niej odbiorcy poszukujący możliwości spędzenia w ciekawy sposób wieczoru lub weekendu. Wtedy szczególnie skuteczna może być emisja reklam od czwartku do niedzieli w godz. 16-22. Jeśli natomiast chcesz trafić do osób korzystających z komputerów w pracy i w związku z pracą, dostosuj harmonogram wyświetlania reklam do typowych godzin pracy biur, czyli np. 8-16, od poniedziałku do piątku.
Przy działalności lokalnej nie zapomnij o ustawieniach geolokalizacji oraz o powiązaniu słów kluczowych z nazwą miasta, w którym działasz.
Rzadkie słowa kluczowe
Ustalenie odpowiednich słów kluczowych nie zawsze jest łatwe. Jeśli będą one zbyt ogólne, mogą co prawda generować wiele kliknięć, ale będą słabo przekładać się na efekty sprzedażowe. Na dodatek popularne słowa kluczowe okazują się drogie.