Czy można zarobić na prowadzeniu własnego fanpage’a? Czerpać zyski z publikacji wpisów na własnych warunkach? I to wszystko bez konieczności spędzania dodatkowego czasu na Facebooku?
Social media są dziś bezdyskusyjnie jednym z ważniejszych kanałów marketingowych w internecie. To właśnie na serwisach społecznościowych internauci spędzają ogromną część czasu wolnego.
Potencjał reklamowy giganta społecznościowego pozostaje jednak wciąż niewykorzystany. Dlatego też Facebook nie zwalnia z nowymi rozwiązaniami i proponuje kolejne formy reklamowe, jak chociażby treści „polecane”. Tak zwane „featured stories” mają przybrać formę zwykłych wpisów i pojawiać się w aktualnościach użytkownika.
Tymczasem w branży social mediów powstał właśnie serwis, który może się stać ciekawym uzupełnieniem „polecanych” reklam oraz tradycyjnych treści kontekstowych Facebook Ads.
Serwis DartTrax umożliwia reklamodawcom przeprowadzenie kampanii, która obejmie zasięgiem odbiorców fanpage`u wybranych według odpowiedniej kategorii tematycznej. Z kolei ich właściciele będą mieli możliwość selekcji zgłoszonych kampanii, by dopasować przekaz do koncepcji administrowanej przez siebie strony i zarabiać na publikacji wpisów.
System pozwala reklamodawcom wykorzystać niezagospodarowany jak dotąd kanał promocji, a wydawcom zarządzać nowym źródłem zysku.
Prościej ujmując, DartTrax pośredniczy w komunikacji między reklamodawcą a wydawcą, którym może się stać każdy posiadacz strony na Facebooku. Wydawca ma pełną swobodę w zarządzaniu kampaniami zamówionymi na jego profilu – akceptuje wybrane wpisy i odrzuca treści, które uzna za nieodpowiednie.
Zatwierdzone wpisy są automatycznie opublikowane na jego stronie dzięki aplikacji DartTrax. Do odbiorców dotrze komunikat spójny z zamysłem „polubionej” strony, który wirusowo rozprzestrzeni się w serwisie.
Jego zasięg powiększy się także na polu, które do tej pory nie było dostępne dla Facebook Ads. Jako zwykłe treści serwisu, kampanie ominą system blokady reklam oraz będą wyświetlane na telefonach komórkowych i tabletach.
W tym momencie DartTrax umożliwia przeprowadzanie kampanii w obrębie serwisu społecznościowego Facebook. W następnych tygodniach reklamodawcom ma zostać udostępniona możliwość docierania do użytkowników portali Twitter.com i Google Plus.
fot. Getty Images