Dla większości Polaków internet = Google. Obojętne, czy chcą znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytanie, czy szukają produktu z zamiarem zakupu, Google jest wyrocznią, która przynosi odpowiedzi.
Z punktu widzenia przedsiębiorców, błędem byłoby zlekceważenie potencjału, jaki posiada w sobie najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka. Co istotne, firmy mogą korzystać z dwóch rodzajów pozycjonowania.
Pozycjonowanie organiczne (SEO) oznacza, że Google samo znalazło daną stronę i umieściło ją na liście wyszukiwania. Uzyskanie dobrych efektów wymaga dużych nakładów pracy i jest czasochłonne, ale przynosi efekty w postaci większego zaufania internautów.
Kto czekać nie chce, może pójść drogą na skróty, wykupując linki sponsorowane (PPC), czyli de facto płacąc za uzyskanie odpowiednio wysokiego miejsca w wyszukiwarce.
Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję Whites, prezentuje 5 powodów, dla których warto pozycjonować swoją stronę w Google.