Nie musisz płacić innej firmie za wypozycjonowanie Twojej strony internetowej. Angażując czas i mając podstawową znajomość internetu, możesz zająć się tym sam.
Strona dobrze wypozycjonowana to taka, która jest łatwo odnajdowana przez wyszukiwarki.
Jeśli więc handlujesz storczykami w sklepie internetowym, o dobrym wypozycjonowaniu będziemy mówili wtedy, gdy po wpisaniu słowa „storczyki” do wyszukiwarki (najczęściej Google), użytkownik znajdzie link do Twojego sklepu na jednej z pierwszych pozycji.
Gdy w danej branży konkurencja jest silna, sukcesem będzie już samo pojawienie się sklepu na pierwszej lub drugiej stronie z wynikami wyszukiwania.
Pozycjonowanie zaczynamy od odpowiedniej budowy strony internetowej. Lepiej unikać strony głównej z efektownymi animacjami we Flashu. Wyszukiwarki niechętnie indeksują strony tego typu.
WAŻNE! Aby strona była znajdowana, przede wszystkim powinieneś wybrać kilka słów kluczowych, którymi będziesz chciał przyciągać zainteresowanych klientów.
W wypadku sprzedaży storczyków, będą to oczywiście „storczyki”. Do tego możesz dołożyć np. nazwy gatunków, które stanowią podstawę Twojej oferty (np. „phalaenopsis”) oraz słowo wskazujące na przewagę Twoich produktów (np. „tanie”). Chodzi o to, by klient, który wpisze w Google „tanie storczyki phalaenopsis” został skierowany właśnie na Twoją stronę.
Słowa kluczowe powinny być „wbudowane” w stronę internetową do jej kodu HTML. Bezpłatne systemy do budowania stron www, takie jak Joomla czy WordPress pozwalają wpisać w ustawienia serwisu dowolne słowa kluczowe. Jeśli stronę przygotowuje dla Ciebie firma, przekaż jej, jakie słowa mają zostać użyte jako kluczowe w kodzie.