Facebook jest platformą, która opiera się na ciągłej komunikacji między użytkownikami. Kluczem prowadzenia skutecznej strategii działań w mediach społecznościowych jest zrozumienie specyfiki tej „społecznej przestrzeni”.
Komunikacja na Facebooku polega na wymianie informacji za pomocą zdjęć, filmów i linków. Poznaj wskazówki skutecznej komunikacji dla Twojej marki, dzięki którym liczba Twoich fanów wzrośnie.
Nie sprzedawaj
Skup się na angażowaniu fanów i wciągnięciu ich w interakcję za pomocą kreatywnych treści, związanych z Twoją marką.
Inspiruj się
Szukaj inspiracji w sieci, obserwuj najpopularniejsze fanpage marek i wprowadzaj w życie najciekawsze rozwiązania.
Pisz prostym językiem
Facebook jest miejscem, gdzie komunikacja ma luźny charakter i nie ma tu miejsca na oficjalny ton w postach kierowanych do fanów. Sprawa wygląda podobnie w kwestii długości postów. Staraj pisać się zwięźle i konkretnie, gdyż długie wpisy cieszą się mniejszym zainteresowaniem.
Publikuj o określonych godzinach
Opracuj harmonogram wpisów i publikuj w godzinach największej aktywności użytkowników. Twoje posty mają szansę zabrać największą publikę w godzinach wieczornych, kiedy wszyscy wrócą z pracy i mają czas na chwilę relaksu.
Nie usuwaj negatywnych komentarzy
Nie warto kasować negatywnych wpisów, ponieważ najprawdopodobniej wpłynie to negatywnie na Twój wizerunek w mediach społecznościowych. Zamiast tego spróbuj wyjaśnić sytuację, dyskutuj i argumentuj, pamiętając o tym, aby nie obrażać innych. W sytuacji, gdy ktoś używa wulgaryzmów możesz skorzystać z opcji ukrycia postu.
Zaskakuj
Bądź blisko ze swoimi fanami i dawaj im radość. Nagradzaj najaktywniejsze osoby, zapraszaj do testowania produktów i publikuj wciągające treści.
Daj coś więcej
Ciągłe czytanie na temat zalet Twoich towarów lub usług jest dość nudne. Daj Klientom coś, co będzie dla nich dodatkową wartością. Podziel się z nimi inspirującym filmem lub ciekawym artykułem. Jeżeli będzie to dla nich pomocne, chętnie podzielą się treścią ze swoimi znajomymi.
Pamiętaj, że Facebook to komunikacja obustronna. Bądź cały czas w kontakcie z fanami i angażuj ich poprzez publikację interesujących treści.