• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zorganizuj konkurs on-line

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zorganizuj konkurs on-line

przez Redakcja Bizrun.pl
23 kwietnia 2012
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
122
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Konkurs on-line może być wspaniałym sposobem na zbudowanie bazy fanów, zgromadzenie informacji oraz zaangażowanie uczestników w prowadzoną przez Ciebie akcję społecznościową, a co za tym idzie – źródłem zainteresowania marką.

Bez względu na to czy posiadasz doświadczenie w zakresie prowadzenia tego typu promocji, czy nie, przed przystąpieniem do planowania działań przeczytaj poniższe wskazówki. Dobrze też do nich wracać w trakcie trwania konkursu i po jego zakończeniu, aby monitorować podjęte czynności oraz optymalizować efekty.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

1) O co Ci właściwie chodzi?

Podstawą dobrze zorganizowanego konkursu jest zrozumienie marketingowych celów Twojego działania oraz precyzyjne wyznaczenie grupy docelowej, do której zamierzasz dotrzeć.

Bardzo często widzimy pomysłowe czy zorganizowane z rozmachem akcje promocyjne, które tak naprawdę niczemu nie służą, ponieważ nie spełniają oczekiwań klienta, bądź nie przynoszą oczekiwanych przez niego rezultatów.

Za przykład może służyć jedna z pierwszych większych akcji rozdawniczych na portalu Facebook, a więc akcja Maxwell House. Aby otrzymać firmowy termokubek, wystarczyło zapisać się do grupy. Jak można się domyślać, chętnych nie brakowało, jednak na nagrodę było trzeba dość długo czekać, co wywołało falę niezadowolenia. W efekcie na wallu firmy pojawiło się wiele negatywnych wpisów, pozostałe natomiast dotyczyły kubków, nie zaś kawy. Maxwell zdobył 64 tys. fanów, jednak profil niemal zamarł.

Na pierwszym i zarazem najważniejszym etapie, musisz być pewny, jakie środki masz do dyspozycji i w ramach jakich ograniczeń będziesz musiał pracować. Wyznaczając swoją grupę docelową zacznij od zadania sobie pytania: czego od niej oczekujesz? Kolejnym krokiem powinien być wybór odpowiedniego kanału marketingowego – zadecyduj, czy do swojej akcji promocyjnej będziesz wykorzystywał stronę internetową klienta, blog, fanpage czy inne narzędzia komunikacji.

Nie zapominaj o tym, jak ważną rolę odgrywają właściwie opracowane zasady i regulamin Twojego konkursu. Pamiętaj też o przestrzeganiu prawa regulującego konkursy (prawo w danym kraju) oraz regulaminu kanału, z którego korzystasz. Jeśli nie posiadasz etatowego prawnika, możesz skorzystać z wyspecjalizowanej kancelarii prawnej.

Jeden z najpopularniejszych portali w Polsce, Facebook, ma dość rygorystyczne zasady dotyczące organizowania konkursów. Warto je znać, aby nie zostać obciążonym karą za ich łamanie.

Dokładny i pełen spis zasad znajdziesz w zakładce Promotion Guidelines, a do najważniejszych zaliczyć można zakaz używania nazwy „Facebook” czy to w materiałach promocyjnych, czy w regulaminie Twojego konkursu, konieczność prowadzenia promocji za pomocą aplikacji oraz konieczność uzyskania od portalu pisemnej akceptacji na jej przeprowadzenie.

Dużo łatwiejsze zasady obowiązują na rzadziej odwiedzanym przez nas Twitterze: wystarczy, aby firmowy regulamin konkursu zawierał zapis o dyskwalifikacji uczestników konkursu tworzących więcej niż jedno konto, zakazie wysyłania automatycznych tweetów lub odpowiedzi oraz o konieczności przestrzegania regulaminu Twittera. Nie wolno natomiast zachęcać uczestników do duplikowania postów, stanowi to bowiem naruszenie regulaminu Twittera i zagraża jakości wyszukiwania. Wiecej szczegółów dotyczących organizacji konkursów na Twitterze znajdziesz w zakładce Guidelines for Contests on Twitter.

2) Zbierz środki i przygotuj się do działania

Możesz mieć zespół składający się ze wspaniałych, kreatywnych i chętnych do pracy osób, niesamowitą wiedzę i doświadczenie, jednak jeśli nie przygotujesz się do każdego konkursu we właściwy dla niego sposób, Twoje działania nie przyniosą zamierzonych efektów.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: konkurspromocja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In