• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Submarka – to może być sposób na kryzys

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 14 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Submarka – to może być sposób na kryzys

przez Redakcja Bizrun.pl
25 marca 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
463
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

McCafe to submarka McDonald’s. Koncepcja McCafe ma 20 lat. Pierwszy lokal tego typu otworzyli Australijczycy w Melbourne.

Submarka McCafe jest spójna z nazewnictwem innych ofert i usług firmy: McDrive, McWrap, McChicken, McRoyal, McMuffin, McDrive i wykorzystuje siłę marki McDonald’s.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

WAŻNE! Koncept lokalu McDonald’s z kawiarnią McCafe daje przychód średnio o 15 proc. wyższy niż typowy punkt.

Submarka McCafe pokazuje, jak w umiejętny sposób wykorzystany wizerunek marki nadrzędnej wspiera nie tylko rozwój innowacyjnej oferty, ale i sam biznes podstawowy. Submarka wykorzystuje popularność marki nadrzędnej jak i jej reputację.

Z drugiej strony, umiejętnie rozszerza portfolio ofertowe produktów, które były wykorzystywane w standardowej ofercie. Powstałe synergie wizerunkowe i ofertowe dają wysoki zwrot z zainwestowanego kapitału. To nie pierwszy przykład, gdy McDonald’s wykorzystuje swój wizerunek do poszerzania i oferty, i swojej sprzedaży.

Od listopada minionego roku w restauracjach McDonald’s w Kanadzie rozpoczęła się sprzedaż kawy mielonej. Na razie kawa będzie dostępna wyłącznie w lokalach McDonald’s. Zarząd firmy deklaruje jednak, że wkrótce kawę będzie można kupić także w supermarketach. Co ciekawe, kawa sygnowana jest logiem McCafe. A więc rozszerzana jest submarka. Marka McDonald’s jest wsparciem i gwarantem jakości produktu.

Innym produktem dostępnym poza restauracjami McDonald’s jest ketchup. Jak deklaruje producent, firma Develey, produkt powstaje ściśle według oryginalnej receptury McDonald’s. Smak ketchupu jest identyczny z tym znanym z restauracji. Na opakowaniu widnieje logo McDonald’s, więc nie jest to w pełni samodzielna submarka.

Oba produkty to przykłady rozszerzania marki na nowe oferty. Submarka to także szansa dotarcia do nowych grup klientów, bo konsumenci z restauracji nie muszą się pokrywać z klientami marketów. Submarka ma sens wtedy, gdy marka rozszerzana jest silna, jej wartości pasują do rozszerzanych ofert i wiążą się z potrzebami grupy docelowej.

Wraz z rozwojem firmy pojawiają się potrzeby rozszerzania portfolio ofertowego. Strategia architektury portfolio ofert odkreśla, które marki są najlepiej przystosowane do rozszerzenia i ekspansji na nowe rynki, docierania do nowych klientów i wprowadzania nowych produktów.

Portfolio marek można tworzyć wprowadzając nowe marki lub submarki albo wprost przenosząc istniejącą już markę do nowego asortymentu. Celem takich działań jest dokładniejsze dopasowywanie ofert do klientów, wzmacnianie komunikacji z klientami i ich segmentacja.

Intencją prac nad rozwojem portfela ofertowego jest powiększanie sprzedaży i uzyskiwanie wyższych marż poprzez wykorzystanie dobrego wizerunku marki i jej reputacji. Submarka jest więc narzędziem wdrażania strategii biznesowej.

Klienci, widząc nowe marki i submarki, których nie znają i nie rozumieją, mogą mieć opory przed ich wypróbowaniem. Silnie powiązana z marką rozszerzaną submarka pozwala tego uniknąć.

Submarka może rodzić jednak inne zagrożenia. Niekontrolowany rozrost portfela marek może prowadzić do tak zwanego rozmycia marki. Submarka wymaga stałej kontroli i monitoringu, tak jak marka nadrzędna. Wymaga także strategii rozwoju, silnie powiązanego ze strategią całego portfolio.

Jarosław Filipek – CODES Strategie Marki

Tagi: brandingmarka
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In