• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Ulokuj produkt przed oczami klienta

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

niedziela, 25 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Ulokuj produkt przed oczami klienta

przez Redakcja Bizrun.pl
25 lutego 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
358
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Product placement na dobre zadomowił się w Polsce do tego stopnia, że lokowanie produktu w audycjach radiowych i telewizyjnych musiało zostać obwarowane ustawowymi zapisami. Zjawisko to jednak rozprzestrzenia się.

W Polsce obowiązuje ustawa (nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji z 25 marca 2011 r.), zgodnie z którą lokowanie produktów w radiu i telewizji musi być wyraźnie oznaczone, a w przypadku programów kierowanych do dzieci, nie może występować w ogóle. Przepisy ustawy dokładnie regulują, w jaki sposób lokowanie może przebiegać.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Przypomnijmy, że product placement to promowanie produktów lub usług poprzez przedstawienie ich w kontekście innym niż przekaz reklamowy. Może to oznaczać np. pojawienie się w filmie laptopów określonej marki, użycie przyprawy danej firmy w programie o gotowaniu,  a nawet skorzystanie z kredytu udzielanego przez konkretny bank przez bohatera serialu.

Już tych kilka przykładów pokazuje, jak bogate możliwości daje lokowanie produktu. Za jego pośrednictwem można upowszechniać nie tylko znaki firmowe, ale nawet usługi, ucząc korzystania z nich za pośrednictwem znanych i lubianych przez widzów bohaterów seriali.

Dobrym przykładem działań z zakresu product placementu (a także marketingu miejsc) będą również ostatnie filmy Woodyego Allena, sponsorowane przez poszczególne miasta, które pojawiają się tak w treści, jak i w tytułach jego obrazów.

Product Placement w ujęciu filmowym, czy też radiowo-telewizyjnym, jest jednak bardzo kosztowny, a co za tym idzie, zazwyczaj mało dostępny dla mniejszych przedsiębiorców. Może oczywiście się zdarzyć, że jakiś produkt, choćby urządzenie elektroniczne, zostanie pokazane jedynie w zamian za jego użyczenie do filmu, ale takie sytuacje trzeba uznać za rzadkość.

Product Placement w blogosferze

Nie oznacza to jednak, że małe firmy w żaden sposób nie mogą wykorzystać idei product placementu. Pozostając nawet przy publikacjach video, z łatwością możemy sobie wyobrazić zastosowanie tego narzędzia marketingowego choćby w materiałach przygotowywanych przez video blogerów. W swoich filmach mogą oni używać odpowiednich urządzeń, czy też pokazywać się w koszulkach z określonym logo.

Dziś powszechne jest stosowanie przez blogerów konkretnych kosmetyków (blogi kosmetyczne), używanie w stylizacjach ubrań danej marki (blogi modowe) lub wykorzystywanie konkretnych artykułów spożywczych (blogi kulinarne). Koszt takiej promocji może być bardzo niewielki i zależeć od indywidualnych ustaleń pomiędzy przedsiębiorcą a blogerem.

Literatura… reklamowa

Lokowanie produktu możliwe jest nie tylko w przekazach wizualnych czy dźwiękowych. Product placement możemy dziś spotkać nawet w książkach.

Na razie rzadkością są jeszcze sytuacje, w których bohaterowie powieści latają liniami lotniczymi, które zasponsorowały autora książki, czy też jedzą wafelki tej marki, która zapłaciła za to wydawnictwu. Prawdopodobnie jednak także rynek wydawniczy będzie zmierzał w kierunku, który znamy już chociażby z teledysków (gwiazdy jeżdżą w nich „lokowanymi” samochodami i używają „lokowanych” smartfonów).

Możemy się już natomiast spotkać z product placementem stosowanym w wydawnictwach fachowych, w których np. określeni usługodawcy z danej branży wymieniani są w treści publikacji za opłatą.

Produkt ulokowany w imprezie

Możliwości jest więcej. Produkt można bowiem lokować chociażby podczas imprezy branżowej. Pracownicy obsługujący dane wydarzenie mogą na oczach przybyłych gości używać tabletów danej marki, a na stołach może pojawić się woda gazowana marki, która płaci za pozycjonowanie jej produktów np. wśród menedżerów wysokiego szczebla.

Produkt lokowany może być w przeróżny sposób i w najróżniejszych kontekstach. A kreatywność i twórcza odwaga mogą sprawić, że atrakcyjne i skuteczne pozycjonowanie danej marki może zostać zrealizowane przy minimalnych kosztach. Ważne, by na dany pomysł wpaść jeszcze zanim zaczną go wykorzystywać konkurenci.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: lokowanie produktumarketingproduct placementpublic relationsreklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In