Logo, znaki, symbole firm, projektowanie, „tajemnice kuchni” – właśnie ukazała się książka odkrywająca przed czytelnikiem szereg zagadnień dotyczących corporate identity.
Tematyka ta przez lata obrosła licznymi stereotypami i mitami. Autorzy – naukowcy i praktycy, prezentują proces od powstawania logo, przez budowanie systemu, po wpływ tożsamości wizualnej na image organizacji.
W grudniu, nakładem wydawnictwa Newsline ukazała się książka autorstwa Krzysztofa J. Rychtera, Zbigniewa Chmielewskiego i Dariusza Tworzydło, „Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek”.
W przejrzysty sposób autorzy przeprowadzają czytelnika poprzez obszar tych zagadnień, począwszy od źródeł i przesłanek projektowania znaku firmowego, przez zasady budowania na jego podstawie systemu identyfikacji wizualnej oraz posługiwania się nim, aż po znaczenie takiego komunikowania dla wizerunku firmy czy instytucji.
Przykłady, ilustracje i schematy obrazują opisywane zagadnienia, odwołując się do brandów funkcjonujących na rynku od lat, ale również pokazują mniej znane marki i ich symbolikę.
Nie sposób nie zauważyć, że żyjemy w „czasach ikony”. Porozumiewamy się, i to nie od dziś, za pomocą znaku, sygnału wizualnego, emotikonu. Jak poruszać się w tym świecie, aby rozumieć i być rozumianym? Jak komunikować za pomocą symboliki firmowej, aby stać się rozpoznawalnym i wzmacniać wizerunek?
Pozycja ta wypełnia lukę na rynku wydawniczym, bowiem jest jedną z nielicznych książek poruszających z naukowego punktu widzenia tematykę corporate identity, a zarazem została mocno osadzona w praktyce.
Krzysztof J. Rychter, Zbigniew Chmielewski, Dariusz Tworzydło, „Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek„, Newsline, Rzeszów 2012. 190 s., 40 rys., przypisy, bibliografia, oprawa miękka.