Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie.
Czy siłę woli można traktować jak mięsień, który stale wzmacniamy? Czy da się ją „wyćwiczyć”, a jeśli tak, jakie instrumenty są do tego potrzebne? Dlaczego nawyki mają tak potężną moc i dlaczego zmienić je może jedynie wiara? Na takie pytania odpowie książka Charlesa Duhigga – „Siła nawyku” .
Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka. To przysłowie zna każdy, lecz zwykle nikt nie uświadamia sobie dokładnie jego sensu. Sens ten odkrył Charles Duhigg, a sam problem zbadał bardzo dokładnie po to, by przedstawić innym wyniki swojego dochodzenia. Pracując przez lata jako dziennikarz śledczy w redakcji „The New York Times”, Charles Duhigg zdobył praktykę w dochodzeniu prawdy. Nawet jeśli ta prawda dotyczy zachowań ludzkich i jest ściśle związana z psychologią.
Książka felieton
„Siła nawyku” nie jest książką naukową. Choć zawiera dogłębną analizę zachowań ludzkich i wiele schematów postępowania, została napisana językiem prostym, zrozumiałym dla każdego. Autorowi zależało na tym, by ta lektura mogła zostać wykorzystana przez wielu ludzi w ich codziennym życiu. Z tego też powodu, brak tu definicji medycznych i trudnego słownictwa z zakresu psychologii.
Po tę książkę może sięgnąć każdy, kto pragnie zmienić coś w swoim życiu, a także wszyscy ci, którzy na co dzień spotykają się z różnymi typami uzależnień. Nie znajdzie się tu gotowej recepty na szczęście, jednak autor stara się przybliżyć tematykę nawyków i pomaga stworzyć mechanizmy obronne przed złymi przyzwyczajeniami.
Charles Duhigg, jako zwolennik zasady: „nie możesz wyplenić złego nawyku, możesz go tylko zastąpić przez inny nawyk”, chce pokazać czytelnikowi, jak można zastosować tę regułę w życiu codziennym.
Książka poradnik
„Siła nawyku” może być niezastąpionym poradnikiem dla każdego managera i kreatora wizerunku. Jej autor prześledził anatomię sukcesu takich marek jak Starbucks czy Procter & Gamble.
Produkty, usługi i osoby, reklamowane przy wykorzystaniu siły napędowej jaką jest nawyk, zyskują niezwykłą popularność, która trwa prze wiele lat. Pod wieloma względami książka Charlesa Duhigga jest lepszą lekturą niż jakikolwiek podręcznik akademicki, ponieważ pomaga zrozumieć psychikę konsumenta i mechanizmy, które nim kierują.
„Siła nawyku” to publikacja, która stała się bestsellerem na rynku amerykańskim. W ciągu roku od jej pierwszego wydania przetłumaczono ją na 31 języków, a sprzedano w milionie egzemplarzy.
W Polsce jest dostępna zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej (jako e-book i audiobook). „The Wall Street Journal” i „Finacial Times” uznały „Siłę nawyku” za jedną z najlepszych książek roku.
Zapraszamy na blog: Silanawyku.blog.onet.pl