Brazylijski tenisista Gustavo Kuerten został nową twarzą marki Lacoste. Znana francuska firma odzieżowa wybrała Kuertena na modela kampanii „Unconventional Chic”, przy której pracowała w przeszłości m.in. polska modelka Anja Rubik.
Kuerten porzucił już zawodową grę w tenisa. Jego kariera zaczęła się w 1995 roku. Pierwsze wielkie zwycięstwo odniósł już w 1997 roku w wielkoszlemowym turnieju French Open, eliminując po drodze m.in. kilku byłych triumfatorów – Thomasa Mustera, Jewgienija Kafelnikowa, a w finale Sergiego Bruguerę. Zajmował wtedy miejsce poza pierwszą pięćdziesiątką rankingu światowego.
Kolejne lata przyniosły mu silną pozycję w tenisie światowym, jeszcze dwukrotnie zwyciężał na kortach Rolanda Garrosa, a rok 2000 zakończył na pierwszym miejscu na świecie. Był reprezentantem Brazylii w Pucharze Davisa. Dnia 25 maja 2008 roku zakończył karierę po przegranym meczu w pierwszej rundzie Rolanda Garrosa – w miejscu, w którym po raz pierwszy „zaistniał”.
Po ogłoszeniu współpracy z francuską marką, Kuerten powiedział, że French Open i Lacoste reprezentują jego dziecięce marzenia, które „teraz stały się rzeczywistością”.
Lacoste postrzegana jest dzisiaj jako jedna z najbardziej kultowych marek sportowych i o wiele częściej niż na kortach widać ją na ulicach dużych miast. Ale początki Lacoste to właśnie tenis.
W 1926 roku francuski tenisista Rene Lacoste grając w turnieju US Open założył po raz pierwszy białą koszulkę z krótkimi rękawami, szytą z francuskiej bawełny. Była ona całkowitą odmianą od panującej ówcześnie mody tenisowej. Rok później sportowiec otrzymał przydomek „The Alligator” – z tym razem z powodu noszonej przez niego teczki ze skóry aligatora. Gdy w 1929 roku wymyślił własny projekt koszulki polo, poprosił przyjaciela o projekt rysunku aligatora, który następnie trafił jako haft na masowo produkowane koszulki.
(PAP Life)
Fot. EPA / Olivier Hoslet