Wizytówki są jednym z najbardziej podstawowych narzędzi w środowisku biznesowym. Głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie najważniejszych informacji o nas. Zobacz co powinno się na niej znaleźć, aby zachęcić do kontaktu potencjalnych Klientów.
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Zanim ktokolwiek spojrzy na Twoje stanowisko czy dane kontaktowe, najpierw przeanalizuje ogólny wygląd wizytówki. Czy projekt jest schludny? Czy wszystko jest zadrukowane w estetyczny sposób? Właściwie zaprojektowana wizytówka dobrze świadczy o Tobie oraz o produktach i usługach, które oferujesz. Nieprofesjonalny wygląd sprawia, że potencjalny Klient kilka razy zastanowi się zanim wykona telefon lub napisze maila.
Imię i nazwisko
Wizytówka musi mówić kim jest jej właściciel. Gdy ktoś po jakimś czasie natrafi na Twoją wizytówkę, bez problemu sprawdzi do kogo ona należy.
Stanowisko
Wizytówka musi wskazywać czym się zajmujesz. Krótki opis stanowiska i obowiązków sprawią, że osoba, która otrzyma Twoją wizytówkę będzie wiedziała czym się zajmujesz.
Dane kontaktowe
Wizytówka musi zawierać informacje, które umożliwią kontakt z Tobą. Warto udostępnić kilka możliwości nawiązania kontaktu, np. za pomocą telefonu i maila oraz portali społecznościowych. Liczą się zarówno tradycyjne metody, jak i wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji takich jak: LinkedIn czy Twitter.
Wolna przestrzeń
Wizja wykorzystania całej, dostępnej przestrzeni na wizytówce jest niezwykle kusząca. Warto pamiętać, że istotną kwestią przy jej projektowaniu jest czytelność. Więcej wolnej przestrzeni sprawia, że przekaz jest jasny i przejrzysty.