Na początek zamów małą partię towaru. W ten sposób przetestujesz, czy na produkty, które sobie upatrzyłeś, jest popyt. Jeśli tak, zamów większą partię, a potem jeszcze większą… Jeśli nie – przetestuj inny asortyment.
WAŻNE! Wystawiając aukcję, zadbaj o odpowiedni opis Twoich produktów. Zrób dobre zdjęcia, zamieść wyczerpujący opis, wymień najważniejsze zalety towaru. Opis powinien być jednocześnie zgodny z prawdą i zachęcający. Dzięki temu pokonasz konkurentów, którzy nie przykładają wagi do takich „drobiazgów”.
Przy handlu powszechnie dostępnymi, nowymi towarami, najlepiej sprawdza się opcja Kup Teraz.
Warto przy tym zauważyć, że klienci najchętniej robią zakupy na aukcjach, które właśnie się kończą. A to oznacza, że o ile nie sprzedajesz rzeczy poszukiwanych (których nazwę użytkownicy wpisują często w okno wyszukiwarki), nie ma sensu wystawiania ofert 10- lub 14-dniowych. 3- lub 7-dniowe aukcje mogą być lepsze, gdyż umieszczą Twoje oferty od razu wyżej na liście przedmiotów.
Zadbaj także o dobrą obsługę klienta. Odbieraj telefony i przynajmniej raz na dobę (a najlepiej częściej) sprawdzaj maile i odpowiadaj na nie.
Życzliwie reaguj także na reklamacje, satysfakcję klienta stawiając ponad własną irytację, do której – powiedzmy sobie szczerze – czasem mogą doprowadzać Cię uciążliwi kupujący.
Towar powinien być wysyłany szybko, tzn. najpóźniej 1-2 dni po tym, gdy otrzymasz wpłatę. Zadbaj, by został dobrze zabezpieczony i prawidłowo zapakowany.
Jeśli przez długi czas będziesz udoskonalać swoją ofertę, skupiając się na produktach najchętniej kupowanych i wycofując ze sprzedaży te, na które nie ma popytu, po pewnym czasie Twój biznes powinien zacząć przynosić zyski.
Jeśli będziesz konsekwentny, wytrwały i zechcesz uczyć się na własnych błędach – na pewno się uda!
Marcin Pietraszek
Fot. Getty Images