• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Czym się NIE kierować podczas zakładania firmy?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 9 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Czym się NIE kierować podczas zakładania firmy?

przez Redakcja Bizrun.pl
12 listopada 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
252
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Ale nawet ze zwykłym sklepem spożywczym sprawa nie jest jasna! Nie w każdym miejscu sklep spożywczy na siebie zarobi. Być może chcesz otworzyć taki sklep na osiedlu, gdzie drugiego takiego nie ma. Ale jeśli mieszkańcami są głównie ludzie młodzi, pracujący i w związku z tym przebywający przez większość dnia poza domem, być może wygodniej im będzie podjechać raz w tygodniu do odległego supermarketu niż zajrzeć do Twojego sklepu. Weź to pod uwagę.

„Ludzie to kupią – taka wiedza mi wystarczy”

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Oczywiście, świadomość tego, że istnieją klienci, gotowi kupić oferowane przez Ciebie produkty lub usługi jest bardzo ważna. Niestety, to nie wystarcza.

Podam przykład. Kiedyś brałem pod uwagę możliwość wydawania czasopisma reklamowego. Mając doświadczenie w branży wydawniczej i znając rynek reklamowy na danym terenie, mogłem wiarygodnie oszacować przychody. Na papierze wszystko wyglądało pięknie, do czasu, kiedy zająłem się kosztami. Przygotowanie prostego biznesplanu pokazało mi, że nie jest to dobry pomysł. Okazało się, że koszty druku, dystrybucji, lokalu, ZUS-u i inne opłaty „zjadłyby” zysk nawet wówczas, gdyby ziściły się moje najbardziej optymistyczne założenia.

Niestety, wiele osób nie dociera do tego etapu podczas planowania. Rzucają się w wir interesów, z niemożliwego usiłując zrobić możliwe. Jeśli jednak nie zmodyfikują swojego pierwotnego planu, sukcesu nie osiągną. Ich błąd polega na tym, że choć prawidłowo szacują zyski, niedoszacowują kosztów!

Tymczasem nie wystarczy, że znajdziesz sposób na zarabianie – aby firma przynosiła zyski, musisz zarobić więcej niż wyniosą wydatki. Dlatego dokładnie je oblicz i spróbuj ustalić, po ilu miesiącach lub latach inwestycje początkowe mają szansę zamienić się w zysk. Jeśli będziesz musiał czekać na to dłużej niż dwa lata, prawdopodobnie nie jest to dobry pomysł na biznes.

Co więc zrobić, by nie popełnić żadnego z trzech największych błędów? Po pierwsze – analizuj rynek samodzielnie, nie poddając się „owczemu pędowi”. Po drugie – spróbuj ustalić, czy twoja oferta wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów. Po trzecie – nie bój się Excela – wystarczą podstawowe obliczenia, by sprawdzić, czy Twój pomysł na biznes się kalkuluje.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: biznesplanwybórzakładanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In