• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Franczyza do 25 tys. zł

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Franczyza do 25 tys. zł

przez Redakcja Bizrun.pl
20 lipca 2012
w dziale: Franczyza, Startuj
0
0
POLECEŃ
659
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli szukasz najtańszej franczyzy – kliknij TUTAJ. Jeśli jednak chcesz prowadzić „prawdziwą” działalnością gospodarczą, a nie zajmować się akwizycją, więcej ofert dla siebie znajdziesz wśród programów wymagających zainwestowania ok. 20 tys. zł.

Analizując dostępne w Polsce programy franczyzowe, szybko można dojść do wniosku, że porządny (choć jeszcze stosunkowo skromny) biznes można rozkręcić dysponując kwotą ok. 20-30 tys. zł. To w tym przedziale cenowym pojawiają się oferty wielu sieci sklepowych i usługowych. Przyjrzyjmy się kilku z nich.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Sklepy

Outletowa sieć odzieżowa Okazja w wymaganiach finansowych dla franczyzobiorców podaje tylko jedną wartość. Partner musi wydać min. 20 tys. zł na pierwsze zatowarowanie sklepu, przy czym od razu może liczyć na odroczony termin płatności. Nie są pobierane żadne opłaty licencyjne. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni 20-30 m.

Podobnie będzie kosztowała inwestycja w sklep odzieżowy sieci Okay. Franczyzodawca określa sumę inwestycji na 19.999 zł. Do tego trzeba dysponować lokalem o powierzchni min. 30 m. Twórcy franczyzy zapewniają bezpłatne manekiny i elementy wystroju wnętrza, a także doradztwo i szkolenia, w tym pomoc w pozyskaniu środków unijnych. Zaletą systemu jest z pewnością brak opłaty bieżącej.

Sprzedaż ubrań to jednak nie jedyna możliwość. Za 20 tys. zł można otworzyć Euro-Salon Prasowy o pow. 15 m. Środki te wystarczą, by pokryć koszty zatowarowania, kaucję za wyposażenie oraz czynsz za pierwszy miesiąc wynajmowania lokalu (w wypadku wyboru lokalu z puli należącej do franczyzodawcy). W tym wypadku 20 tys. zł powinno stanowić niemal pełny koszt inwestycji. Niemal, bo doliczyć należy opłatę licencyjną w wysokości 2 tys. zł.

25 tys. zł to minimalna wartość inwestycji w sklep sieci Dobrewina.pl. Franczyzobiorca powinien kupić lub wynająć lokal o powierzchni min. 20 m. Sieć nie wymaga żadnych opłat licencyjnych, zapewnia natomiast szkolenie i wsparcie w zakładaniu i prowadzeniu małego, skromnie wyposażonego sklepiku z winami.

Handel i usługi łączy w sobie sieć Printeria. Minimalna wartość inwestycji wynosi 15 tys. zł. Koszt ten pokrywa opłatę licencyjną, szkolenie i wyposażenie lokalu. Printeria zajmuje się sprzedażą i regeneracją tonerów i katridżów do drukarek. Nowe punkty mogą powstawać w miejscowościach liczących przynajmniej 50 tys. mieszkańców.

Usługi

O ile współpraca z Printerią nie wymaga doświadczenia, o tyle będzie ono wymagane przy tworzeniu punktu franczyzowego firmy Promstar.pl. Sieć ta działa w dużych miastach i organizuje przetargi samochodów i innych ruchomości dla firm i urzędów. Przystąpienie do sieci wymaga inwestycji rzędu 15-25 tys. zł. Opłata wstępna pokrywa m.in. wynajęcie oraz ubezpieczenie parkingu i magazynu, urządzenie i wyposażenie biura, a także elementy identyfikacji wizualnej.

20 tys. zł wymaga założenie biura nieruchomości w ramach sieci Emmerson. Do tego dochodzi opłata licencyjna (min. 1.800 zł miesięcznie) oraz 300 zł opłaty marketingowej. Osoba, która chce założyć punkt franczyzowy, powinna mieć licencję pośrednika nieruchomości lub podjąć współpracę z taką osobą. Trzeba także wykazać się dobrą znajomością lokalnego rynku nieruchomości, a nawet przygotować odpowiedni biznes plan.

Podobnych kosztów będzie wymagało założenie jednostki Music School. Do prowadzenia szkoły muzycznej przyda się jednak odpowiednie wykształcenie, potrzebne jest też posiadanie prawa do minimum dwóch pomieszczeń, w których można prowadzić zajęcia muzyczne. Inwestycja w wyposażenie i adaptację lokalu wiąże się z kosztem ok. 15-30 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć 5 tys. zł opłaty licencyjnej oraz 1.600 zł opłaty miesięcznej.

Ciekawą propozycją może być także założenie oddziału firmy leasingowej, która działa na zasadzie pośrednictwa w sprzedaży usług wielu firm współpracujących z siecią Leasing-Experts. W tym wypadku opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł (brutto), zaś opłata miesięczna to 100 zł (netto). Po odbyciu szkolenia partner powinien otworzyć biuro w lokalu o powierzchni min. 20 m.

Przedstawione oferty stanowią tylko przykłady programów franczyzowych, do których można przystąpić inwestując stosunkowo niewielkie sumy pieniędzy. Wybór franczyz, których minimalny koszt zamyka się w 25 tys. zł jest naprawdę bogaty i każdy przedsiębiorca powinien znaleźć wśród nich coś dla siebie.

Warto jednak dokładnie przeanalizować każdą z ofert, aby nie być zaskoczonym szczegółowymi wymaganiami oraz dodatkowymi kosztami, o których franczyzodawcy nie zawsze informują w swoich podstawowych materiałach informacyjno-promocyjnych.

Marcin Pietraszek

Tagi: franczyzainspiracjazakładanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In