• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Przygotuj swój plan na biznes

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Przygotuj swój plan na biznes

przez Redakcja Bizrun.pl
20 grudnia 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
266
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Każdy biznes powinien być zaplanowany. Jednym z narzędzi może być biznesplan. Jest on potrzebny zwłaszcza w sytuacjach, kiedy przedsiębiorca stara się o pożyczkę, szuka inwestora, planuje ekspansję.

Wielu przedsiębiorców staje przed pytaniem „czy potrzebuję biznesplanu?”. Nie dla każdego biznesu to „być czy nie być”. Jeśli potrzebny jest kapitał na własny biznes, opracowanie takiego dokumentu jest niezbędne. Z drugiej strony, im lepsze przygotowanie się do założenia własnego biznesu, tym mniej zaskoczeń czeka przedsiębiorcę później.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Od czego zacząć

Biznesplan jest strategią działania firmy. Dlatego niezależnie od tego, czy biznes jest dużym, czy małym przedsięwzięciem, warto go zaplanować. Przed rozpoczęciem pisania biznesplanu warto się do tego przygotować, czyli pozyskać wiedzę, informacje.

Każdy biznes, nawet innowacyjny, ma konkurencję – pośrednią lub bezpośrednią. By przekonać inwestora, zaistnieć na rynku i budować swoją przewagę, należy poznać przeciwników.

Dla wielu, szczególnie zaczynających przedsiębiorców, źródłem informacji jest internet. Często jednak wiedza uzyskana bezpośrednio od ludzi okazuje się bardziej wartościowa.

Jak zatem zacząć? Najlepiej znaleźć konkurencyjną firmę w najbliższym otoczeniu. Jeśli planowany biznes to sklep z ekologiczną żywnością, trzeba odwiedzić już działający sklep – porozmawiać ze sprzedawcami, klientami, posłuchać opinii, obserwować działania. Można również wcielić się w rolę klienta takiego sklepu i poprzez własne doświadczenie pozyskać wiedzę.

W biznesplanie, w jego części dotyczącej analizy rynku, należy zaprezentować zarówno środowisko, w jakim będzie działać firma, jak i jego odbiorców. Obserwując klientów oraz szukając informacji w internecie (fora, serwisy internetowe, wyniki badań konsumenckich), można dowiedzieć się kim są, jaki styl życia prowadzą, skąd pochodzą, ile mają lat, jakie są ich wzorce konsumpcji.

Analiza rynku wydaje się ciężką pracą, ale taka wiedza staje się cennym kapitałem na start. A podczas prezentacji dla potencjalnego inwestora, przedsiębiorca buduje wizerunek osoby kompetentnej, wzbudza zaufanie.

Elementy biznesplanu

Biznesplan ma swoje warstwy. Pierwsza część to streszczenie, w którym jest opisywany cel, idea. W tym miejscu przedsiębiorca powinien również odpowiedzieć na pytanie o to, skąd i dlaczego wymyślił taki biznes oraz czym się kierował, żeby go zrealizować (nisza rynkowa, posiadane doświadczenie, potencjał pomysłu i jego dobre efekty w innych krajach). Taki wstęp powinien zostać napisany w krótki i rzeczowy sposób.

Kolejną warstwę stanowią informacje formalne tj. nazwa firmy, forma prawna, historia, misja i cele. W tym miejscu należy też opisać produkt lub usługę i to, czym będzie się wyróżniał na tle konkurencyjnych.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: biznesplanfinansowaniestartup
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In