• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zanim otworzysz e-sklep, zgłoś go do GIODO

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zanim otworzysz e-sklep, zgłoś go do GIODO

przez Redakcja Bizrun.pl
12 lutego 2013
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
419
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Obowiązek ochrony przetwarzanych danych osobowych ciąży na każdym właścicielu e-sklepu czy serwisu internetowego, który taki zbiór danych gromadzi. Wiąże się to nie tylko z koniecznością jego rejestracji u Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ale też odpowiedniego zabezpieczenia i zarządzania bazą.

W Polsce kary za błędy bądź niedopatrzenia mogą być bardzo wysokie. Najsurowsze to 200 tysięcy złotych, a nawet pozbawienie wolności do lat 2.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Obecnie obowiązujące w Polsce przepisy w zakresie ochrony danych osobowych są bardzo restrykcyjne. W przypadku wykrycia naruszeń prawa w tym zakresie, odpowiedzialność spoczywa nie tylko na firmie, ale też na pracowniku odpowiedzialnym za zarządzanie takim zbiorem – administratorze danych osobowych (może być nim właściciel serwisu – przyp. red.)

– Pieczę nad danymi osobowymi w Polsce sprawuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO), który jest odpowiedzialny m.in. za ewidencję baz danych oraz kontrolę administrowania nimi. GIODO może nakazać firmie konkretne działanie w przypadku wykrycia naruszeń, a nawet skierować sprawę do sądu. Za niezarejestrowanie zbioru danych osobowych lub niewłaściwe nim administrowanie, można otrzymać grzywnę w wysokości od 50 do 200 tysięcy złotych, a w szczególnych przypadkach nawet karę pozbawienia wolności do lat dwóch – tłumaczy Rafał Stępniewski, ekspert z serwisu RzetelnyRegulamin.pl.

Kiedy trzeba rejestrować zbiory danych osobowych?

Przedsiębiorca musi zgłosić wszystkie zbiory danych osobowych, których wykorzystanie wykracza poza załatwianie drobnych spraw z życia codziennego. Ta ogólna definicja dotyczy sytuacji, w której wykorzystujemy bazę jedynie w codziennych obowiązkach i kontaktach służbowych.

W przypadku wykorzystania jej do innych celów np. marketingowo-handlowych, należy zarejestrować bazę w GIODO. Wyjątki od konieczności takiego zgłoszenia opisane są szczegółowo w ustawie o ochronie danych osobowych, w artykule 43.

W przypadku sklepów i serwisów internetowych, obowiązek rejestracji bazy danych oraz odpowiednie administrowanie nią wynika już z samego charakteru prowadzonej działalności tj. handlu, obsługi zamówień, a także prowadzenia działań marketingowych.

Już w momencie składania zamówienia przez kupującego, nadawany jest mu numer rejestracyjny, a sklep staje się administratorem jego danych osobowych.

– W tym momencie użytkownik musi zaakceptować postanowienia regulaminu, zgodzić się na przetwarzanie danych osobowych, a czasem również ich gromadzenie w celach marketingowych. Jednak uzależnianie rejestracji od wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych jest niezgodne z prawem. Administratorzy często łączą akceptację regulaminu ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Jest to jednak zupełnie inne działanie, na które musi zostać osobno wyrażona zgoda. Co więcej, zezwolenie na przetwarzanie danych osobowych nie może być domniemane. Użytkownik musi być w pełni świadomy swojej decyzji – wyjaśnia Stępniewski.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: bezpieczeństwoe-commerceGIODOprawo
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In