Proszę odwiedzić nasz sklep i zobaczyć opis dowolnego produktu. Poza nazwą i ceną można tam znaleźć dokładny opis, przykłady zastosowania, dobre zdjęcia, a często również filmy video. Wiem, że inni tego nie mają – głównie dlatego, że pochłania to mnóstwo czasu.
MP: Czy konkurencja w Pana branży jest silna? Jak Pan sobie z nią radzi?
MF: Życie byłoby bardzo nudne bez konkurencji. Na szczęście w naszej branży panuje znacznie mniejszy tłok niż na przykład w biznesie elektronicznym. Jest mniej graczy, ale nie znaczy to, że jest dużo łatwiej.
Trzeba pamiętać, że w internecie konkurencja jest zaledwie dwa kliknięcia obok. Trzeba zrobić wszystko, aby zainteresować i przyciągnąć klienta do siebie, a następnie zaspokoić jego potrzeby i oczekiwania.
Dzisiaj zadowolony klient to zbyt mało – musi być zachwycony. Tylko wówczas jest szansa, że do nas wróci, a dodatkowo powie o serwisie swoim znajomym. Stawiamy na profesjonalną obsługę przed i po sprzedaży, wysoką jakość materiałów promocyjnych i w pełni wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę.
Wiele sklepów internetowych nie posiada stałych magazynów realizując dostawy pod konkretne zamówienie. W sklepie Mampsa.pl postawiliśmy na szybką wysyłkę i gwarancję dostępności towaru „od ręki”. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć towar do klienta w ciągu 24-48 godzin, a odbiór osobisty zamówionych produktów jest możliwy praktycznie natychmiast.
MP: Ile osób pracuje przy całym projekcie? W jaki sposób organizujecie Państwo swoją pracę, aby wszystko sprawnie działało?
MF: Obecnie w biurze serwisu mampsa.pl pracują na stałe trzy osoby. W fazie tworzenia nowych części serwisu oczywiście korzystamy z pomocy dodatkowych osób – zazwyczaj jest to praca zdalna. Dla nas nieistotne jest miejsce zamieszkania, liczy się natomiast wiedza dotycząca psów. Osoby, które zajmują się bieżącą obsługą serwisu mają przydzielone obowiązki, niemniej podstawą jest wzajemna współpraca. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom pomoc na bardzo wysokim poziomie.
MP: Czy aby założyć tak rozbudowany serwis internetowy, trzeba dysponować dużym budżetem?
MF: Na to pytanie nie odpowiem jednoznacznie. Aby zaistnieć w sieci wystarczą chęci, regularna praca przy wprowadzaniu lub pisaniu treści oraz trochę cierpliwości. Ta ostatnia cecha jest chyba najważniejsza. Jeśli nie mamy wielkiego budżetu na reklamę, musimy odczekać 2-3 lata, aby nasz adres i nasza marka stały się znane w internecie.
Inwestycji finansowej wymaga z pewnością sklep internetowy – jeśli ma sprawnie działać, potrzebne jest profesjonalne oprogramowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb, atrakcyjna szata graficzna oraz ciekawa treść. Dodatkowe koszty generuje też utrzymanie odpowiednich ilości towaru w magazynie.
MP: Czy myślał Pan o zajęciu się także innymi zwierzętami niż psy?
MF: Oczywiście! Gdy okazało się, że sklep Mampsa.pl nabiera tempa, natychmiast postanowiłem wejść w produkty dla kotów oraz dla koni. Niestety, po roku okazało się, że właściciele kotów są bardzo specyficzną grupą docelową. Koty są bardziej niezależne i bardzo upraszczając temat można powiedzieć, że potrzeby ich właścicieli mogą ograniczyć się tylko do karmy i piasku do kuwety. Natomiast koński biznes wymaga specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia, którego nam zabrakło. Nie poddaję się jednak i nieustannie poszukuję nowych możliwości.
MP: Co by Pan poradził osobom, które chcą prowadzić własną firmę? Od czego powinny zacząć?
MF: Moim zdaniem najważniejszą cechą w każdym biznesie jest zaangażowanie i wytrwałość. Należy dążyć do wyznaczonego sobie celu i nie poddawać się w trudnych chwilach. Przed podjęciem decyzji o własnej firmie potrzebny jest dobry biznesplan. Jeśli nie chcemy iść z nim po kredyt do banku, zazwyczaj wystarczy, że będzie szkicem w brudnopisie.
Dziękuję za rozmowę.