Konkrety zamiast lania wody
Unikaj ogólnych i nic nie mówiących sformułowań w stylu „jesteśmy liderem w produkcji okładzin”. Skup się na konkretach. Jeśli możesz, użyj liczb (choć z tym akurat nie przesadzaj). Opis działalności sformułuj w taki sposób, jakbyś opisywał to co robisz w liście do znajomego. Wytłumacz mu czym się zajmujesz i dlaczego to robisz, a także jakie masz w tym zakresie kompetencje, umiejętności, w czym uważasz siebie za najlepszego specjalistę i dlaczego. Niech marketing nie pociąga Cię zbyt mocno. Od pięknych słów ważniejsza jest prawda. Nie koloryzuj.
Wykorzystaj rekomendacje
Jeśli miałeś już klientów, którzy byli zadowoleni z Twoich usług, poproś ich o napisanie rekomendacji. Jeśli zostaną one napisane w sposób brzmiący szczerze i wiarygodnie, najlepiej z pełnymi podpisami zadowolonych klientów, staną się dla Ciebie bardzo dobrą reklamą. Jeśli zdobyłeś nagrody w dziedzinie związanej z działalnością Twojej firmy, napisz o nich. Jeśli jednak tych nagród było dużo, wymień tylko te najcenniejsze.
Nie masz osiągnięć? Pisz o tym, co zamierzasz
Jeśli zakładasz firmę, jest zupełnie naturalne, że możesz jeszcze nie mieć zadowolonych klientów ani nagród. Nie przejmuj się i nie zmyślaj, że jest inaczej. Zamiast tego napisz o tym, co i dlaczego chcesz robić. Napisz o doświadczeniach, które doprowadziły Cię do założenia firmy, napisz o tym, w jaki sposób chcesz zadowalać klientów. Przedstaw swoją wizję, podziel się nią. Jeśli będzie szczera i autentyczna, przekonasz do swojej nowej firmy niejednego klienta.
Skup się na tym, czego chcą klienci
Tworząc treści na stronę internetową, a potem całą stronę, cały czas miej na uwadze zainteresowanie klientów. Przedstaw takie informacje, które będą dla nich najbardziej potrzebne. Nie zanudzaj. Zadbaj także o to, by cała strona działała intuicyjnie, a więc była łatwa w obsłudze. Nie umieszczaj przycisków menu w nietypowych miejscach, najlepiej zrezygnuj też z animowanego intro (internauci przeważnie ich unikają, podobnie zresztą jak wyszukiwarka Google, która niechętnie dodaje takie strony do swojej listy wyników).
Trzymając się tych prostych zasad, stworzysz stronę użyteczną z punktu widzenia Twoich potencjalnych klientów. To coś, czego być może nie mają jeszcze Twoi konkurenci. W odpowiedni sposób dbając o swoją obecność w internecie, możesz tanim kosztem zapewnić sobie konkurencyjną przewagę.
Chciałbyś coś dodać? Dodaj komentarz!
Marcin Pietraszek
Fot. Getty Images