4) Reklamuj się… tanio, ale skutecznie
W internecie istnieje mnóstwo możliwości dotarcia do klientów. Niektóre z nich są drogie, inne… darmowe. Portale ogłoszeniowe oraz serwisy kojarzące ze sobą zleceniodawców i zleceniobiorców to bardzo popularne możliwości na pozyskanie klientów przez internet.
Inny sposób to reklamy płatne, choćby w wyszukiwarce Google. Ustal, na sprzedaży jakiej usługi lub jakiego produktu zależy Ci najbardziej, wybierz słowa kluczowe, które będą najbardziej odpowiednie dla Twojej oferty i zamów reklamę. Płacić będziesz nie za wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie w nią.
Plusem tego rozwiązania jest duża elastyczność – w zależności od budżetu, na kampanię możesz wydać zarówno 200 zł, jak i 20 tys. zł lub więcej, w każdym przypadku osiągając odpowiednie dla danej skali efekty. Jeśli nie chcesz lub nie potrafisz zająć się tym sam, istnieje wiele agencji realizujących kampanie Google dla małych firm.
Na podobnej zasadzie działają również inne sieci reklamowe. Niektóre z nich (np. AdKontekst) umożliwiają zamawianie reklam również tym przedsiębiorcom, którzy nie dysponują dużymi budżetami.
Innym sposobem na tanią promocje może być przygotowywanie informacji prasowych związanych z Twoją firmą. Aby jednak redakcje chciały publikować takie teksty, nie mogą być one czystymi reklamami – muszą być poprawne językowo i interesujące dla szerokiego grona czytelników. Dlatego najlepsze efekty osiągniesz, korzystając z pomocy agencji public relations. Aby nie ponosić opłat abonamentowych za stałą obsługę PR, możesz zamówić pojedyncze informacje prasowe w firmie specjalizującej się w usługach dla małych firm (np. Empemedia).
Przeczytaj także:
5) Dobra obsługa klienta
Utrzymywanie dobrych relacji z klientami nie wiąże się z kosztami, a może przynieść Ci bardzo duże zyski. O wiele łatwiej bowiem sprawić, by zadowolony klient wrócił do Ciebie i złożył kolejne zamówienie, niż pozyskać nowego.
Dbaj więc o zadowolenie osób, które się do Ciebie zgłaszają, a jeśli wracają do Ciebie z podziękowaniami, nie ignoruj możliwości poproszenia ich o pisemne rekomendacje (możesz jej potem zamieścić w materiałach reklamowych czy choćby na stronie internetowej) oraz o polecenie usług Twojej firmy znajomym.
Pamiętaj jednak, że dobra obsługa to nie tylko miły uśmiech, ale przede wszystkim profesjonalne i terminowe realizowanie zamówień zgodnie z umową. To także – w razie konieczności – pozytywne załatwianie reklamacji.
Przeczytaj także:
I na koniec jeszcze jedna rada. Zanim wydasz jakiekolwiek pieniądze – zawsze poszukuj dobrej relacji jakości do ceny. Szukając intensywnie, zdziwisz się, jak korzystne oferty możesz znaleźć, a więc jak bardzo będziesz mógł obniżyć koszty funkcjonowania Twojej firmy, wcale nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości. Wbrew obiegowej opinii, wybór najlepszy w danej sytuacji przeważnie nie jest wcale tym najdroższym.
MP
Fot. Getty Images