Lokal
Gdy Twoim konkurentem jest duży, ładnie urządzony sklep, możesz mieć problem, jeśli swój punkt handlowy zorganizujesz w małej, obskurnej budce. Jeśli do tego w Twoim lokalu zmieści się znacznie mniej towaru niż w podobnym sklepie obok, jak bardzo byś się nie starał, nie będziesz miał równie szerokiego asortymentu. Chyba, że wyspecjalizujesz się w jakimś wąskim segmencie i np. niedaleko sklepu motoryzacyjnego otworzysz punkt sprzedaży tłumików do aut różnych marek lub zajmiesz się sprzedażą części wyłącznie do fiatów.
Postaraj się o lokal, do którego nie będzie trzeba wchodzić po schodach, ani przez podwórko. O ile nie działasz w galerii handlowej, dostęp do sklepu powinien być możliwy bezpośrednio z chodnika przy ulicy.
Grupa docelowa
Pomyśl, kto ma być klientem Twojego sklepu. Czy to sklep z artykułami gospodarstwa domowego dla pań domu, w którym kosmetyki mogą stanowić uzupełnienie oferty, czy raczej drogeria dla dbających o siebie kobiet, w której dodatkowo znajduje się oferta dla domu? W zależności od tego kogo chcesz przyciągnąć, inaczej należy dobrać asortyment, warto też odpowiednio zaaranżować przestrzeń.
Twój punkt handlowy może wyglądać swojsko, przyciągając niezamożnych klientów lub elegancko, wzbudzając zainteresowanie osób z grubszymi portfelami; kolorowy design może być zachęcający dla nastolatków, ale odstraszać ludzi starszych itd.
Ceny
Warto dbać o atrakcyjne ceny, ale… bez przesady! Organizując sklep stacjonarny możesz pozwolić sobie na ceny odrobinę wyższe niż w sklepach internetowych. Przychodząc do Ciebie, klient zyskuje czas, nie musi też ponosić kosztów przesyłki. Ty natomiast ponosisz wyższe koszty niż gdybyś prowadził sklep internetowy. Niestety, ale musi się to przekładać na ceny.