Reklama
Gdy już otworzysz sklep, klienci powinni się o nim dowiedzieć. Nie skąp pieniędzy na promocję, szczególnie przy okazji otwarcia. Ulotki, reklamy dźwiękowe nadawane z samochodów, telebimy, ogłoszenia w prasie lokalnej, plakaty… – możliwości jest bardzo wiele. W dniu otwarcia przygotuj dla klientów szczególnie atrakcyjne promocje.
Obsługa
Sklep działa, klienci zwabieni reklamami przychodzą, ale właśnie teraz czeka Cię najważniejsze zadanie. Musisz sprawić, by osoby odwiedzające sklep po raz pierwszy chciały wracać do niego również w przyszłości.
Zdarza się, że dobrze zlokalizowany sklep, mający dobrze dobrany asortyment, upada. Dzieje się tak wówczas, gdy najsłabszym ogniwem firmy są jej sprzedawcy. Nieuprzejmi, skrzywieni, traktujący klientów przedmiotowo handlowcy potrafią przekuć potencjalny sukces sklepu w porażkę.
Zadbaj o to, by zatrudnić odpowiednie osoby i od razu uczul je na to, że jakość obsługi klientów będzie dla Ciebie bardzo ważna. Postaraj się także, by sprzedawcy dobrze znali towar, który sprzedają i by potrafili kompetentnie doradzać klientom. A jeśli kupujący jakiegoś produktu nie znajdą w sklepie, daj im możliwość składania zamówień.
MP
Fot. Getty Images