• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Dlaczego Polacy kupują za granicą?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Dlaczego Polacy kupują za granicą?

przez Redakcja Bizrun.pl
17 stycznia 2013
w dziale: Trendy, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
389
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Wśród marek chętnie kupowanych za granicą są zarówno np. Adidas czy Casio, o wyborze których decyduje cena, jak i drogie marki niszowe, których w Polsce jeszcze nie ma.

– Dwa najciekawsze wnioski raportu to rosnąca liczba niewielkich transakcji (do 100 zł) za granicą oraz Azja jako destynacja zakupowa – mówi Damien Perillat, szef PayPal w Europie Środkowej i Wschodniej.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

– Niewielkie transakcje były dotychczas zarezerwowane raczej dla lokalnego rynku. Zmiana wskazuje na rosnące zaufanie do zakupów niezależnie od miejsca zamieszkania sprzedawcy. Transakcje niskiej wartości w internecie świadczą również o dojrzałości rynku.

Wydawanie niskich sum oznacza z jednej strony, że oswoiliśmy internet jako miejsce codziennych, mniej istotnych zakupów. Z drugiej, niewielkie sumy oznaczają, że konsumenci decydują się na zakup dóbr wirtualnych takich jak muzyka, gazety czy gry.

– Drugi trend to rosnąca rola Azji w zakupach internautów. Tu także uwidacznia się rosnące zaufanie do kontrahentów niezależnie od barier kulturowych i geograficznych. Na zakupy w Azji, zależnie od kategorii, decyduje się średnio 25 proc. konsumentów w Polsce i w regionie – dodaje Perillat.

Prawie połowa polskich respondentów (44 proc.) kupuje w zagranicznych sklepach, głównie ze względu na atrakcyjniejszą cenę. Pod tym względem nie odbiegamy od pozostałych krajów regionu.

Drugim najważniejszym powodem wyboru sklepu online z innego kraju jest brak danej marki lub odpowiedniego modelu na krajowym rynku. Prawie 28 proc. badanych nie znalazło poszukiwanego produktu w Polsce, a 14 proc. w poszukiwaniu konkretnej wersji udało się na wirtualne zakupy za granicę. Pod tym względem widać znaczące podobieństwo pomiędzy rynkami Polski, Słowacji, Czech, Rumunii czy Węgier.

Niszowe produkty kupujemy w UE i Azji

Badani użytkownicy z Polski w zdecydowanej większości (ponad 68 proc.) wykazują przywiązanie do marek znanych z polskich sklepów – takich jak Armani, Calvin Klein, Chanel, Dior czy Hugo Boss. Niszowe produkty takich marek jak Jack Black, Kanebo czy Asos wskazało 32 proc. badanych.

Wśród znanych marek ubrań kupowanych online za granicą prym wiodą Levis, Adidas, Calvin Klein czy Tommy Hilfiger. Polacy kupujący ubrania w zagranicznych sklepach internetowych, najchętniej wybierają rynki UE, głównie angielski i niemiecki (36 proc.), USA (26 proc.) i Azji (19 proc.).

W kategorii ubrania, polscy użytkownicy wykazali się dużą kreatywnością wybierając alternatywne marki takich producentów jak Nook, Japan Style, Desigual czy ASOS. Marki nie wskazane przez PayPal w badaniu wybrało aż 44 proc. respondentów.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: badaniae-zakupytrendyzakupy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In