Komisja Europejska zaakceptowała dwa polskie programy promocyjne. Jeden dotyczy promocji mięsa w Chinach, w Rosji i na Bliskim Wschodzie, drugi – będzie zachęcać do spożywania produktów regionalnych.
Jak poinformowała Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa (FAPA/FAMMU),
Komisja Europejska zaakceptowała ostatnią transzę zgłoszonych w tym roku programów promocji produktów rolnych w UE i krajach trzecich. Wybrano 14 projektów, w tym dwa z Polski. Mają być one realizowane przez 3 lata.
Całkowity budżet tych programów – to 52,86 mln euro, z czego wkład UE wyniesie 27,15 mln euro.
Wśród zatwierdzonych programów znalazły się dwa zgłoszone przez Polskę. Jeden z nich, zaproponowany przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, ma na celu promocję polskiego mięsa w Chinach, Rosji i na Bliskim Wschodzie. Budżet tego programu wynosi ponad 4,7 mln euro, w tym ponad 2,3 mln euro – to unijne pieniądze.
Drugi polski program, zgłoszony przez Agencję Rynku Rolnego (ARR), ma promować w Polsce produkty regionalne.
Programy zgłoszone przez inne państwa członkowskie obejmują m.in. promocję owoców i warzyw, mięsa, mleka i produktów mleczarskich, oliwy z oliwek, produktów organicznych i kwiatów.
Fot. PAP/Wojciech Pacewicz