• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Presja cenowa dotyka polskie firmy

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Presja cenowa dotyka polskie firmy

przez Redakcja Bizrun.pl
10 kwietnia 2013
w dziale: Rynek, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
182
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Po jednej stronie są klienci zadowoleni z faktu, że walczące o nich firmy oferują produkty i usługi po wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Po drugiej są przedsiębiorstwa, dla których konkurowanie cenami o udział w rynku może stać się wyniszczającą wojną, prowadzącą w końcu nawet do bankructwa.

Według międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Simon-Kucher & Partners, spośród wszystkich badanych państw to Polska jest krajem, w którym największy odsetek firm odczuwa wzrost presji cenowej.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

Jednym z pierwszych sygnałów wojny cenowej jest zwiększająca się presja na obniżanie cen. Firmy zapominają, że ich podstawowym celem jest zysk i za wszelką ceną gonią za jak największą sprzedażą, podczas gdy cele te zazwyczaj są przeciwstawne.

Kliknij, aby zobaczyć infografikę
Kliknij, aby zobaczyć infografikę

W Polsce – podobnie jak w nękanej kryzysem Hiszpanii – aż 93 proc. firm odczuło w ciągu dwóch ostatnich lat wzrost presji cenowej, co jest najwyższym odsetkiem wśród analizowanych krajów. Efektem tego jest fakt, że ponad połowa przedsiębiorstw jest zaangażowana w wojny cenowe.

Jakie są przyczyny ich rozpoczęcia? Zdaniem zdecydowanej większości respondentów (82 proc. w Polsce i 88 proc. na świecie), za wszczęciem wojny stoją działania konkurentów.

Czy istnieje sposób, aby uniknąć wciągnięcia w wojnę cenową?

– Obecny klimat gospodarczy sprawia, że zarządzający nie mogą dłużej zaniedbywać kwestii związanych z zarządzaniem cenami – podsumowuje wyniki badania dr Georg Tacke – CEO w Simon-Kucher & Partners.

– Badanie wykazało bowiem, że lekarstwem na trudne czasy może być większe zaangażowanie top managementu w zarządzanie cenami. Firmy, w których ono występuje 35 proc. częściej są w stanie uzyskać ceny adekwatne do oferowanej wartości i 26 proc. częściej podnoszą zysk w wyniku wprowadzenia podwyżek. Warto także wprowadzać specjalne funkcje, dedykowane zarządzaniu cenami w firmie. Przedsiębiorstwa, w których istnieją, 15 proc. częściej skutecznie wprowadzają podwyżki i 23 proc. częściej uzyskują w ich wyniku wzrost zysku.

Badanie zostało przeprowadzone przez Simon-Kucher & Partners w ostatnim kwartale 2012 r. Udział wzięło 2.713 respondentów – z których 38 proc. to zarządzający najwyższego szczebla – z 23 krajów (przede wszystkim państwa europejskie, azjatyckie oraz Stany Zjednoczone). Powyższy tekst dotyczy fragmentu badania.

Fot. Getty Images

Tagi: badaniacenykonkurencja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In