• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Aktualny cennik dezorientuje klientów

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Aktualny cennik dezorientuje klientów

przez Redakcja Bizrun.pl
13 grudnia 2012
w dziale: Rynek, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
4
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Od początku roku Poczta Polska nie będzie miała już monopolu na listy do 50 gramów. Na rynkowe zmiany spółka odpowiada nową strategią, która zakłada nowe ceny usług, znaczki, placówki i rosnące przychody z usług bankowych i ubezpieczeniowych.

Liberalizację rynku wymuszają przepisy unijne. Stąd nowelizacja Prawa pocztowego, nad którą pracują parlamentarzyści. O tym, jak Poczta Polska będzie sobie radziła na zmieniającym się rynku, opowiadali na konferencji przedstawiciele zarządu spółki.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

– Sami państwo widzą, w jakim stanie są urzędy pocztowe, jakimi samochodami jest dowożona korespondencja, jak wyglądają pracownicy, jak wyglądają siedziby (…). To są wszystko elementy, które uwzględniamy w naszej strategii. Poczta musi zarabiać, żeby się modernizować. Program, który przygotowaliśmy – który realizujemy skutecznie od roku – pokazuje, że to ma sens – tłumaczył prezes Poczty Jerzy Jóźkowiak.

Elementem nowej strategii jest m.in. budowa sieci punktów samoobsługowych, w których klienci mogą odebrać list polecony lub nadać niewielką przesyłkę. Pierwsze dwa takie punkty działają już w Warszawie. Docelowo strefy mają być otwarte 24 godziny na dobę. W 2013 r. ma ich być przynajmniej 50.

Poczta pracuje także nad zaproponowaniem klientom nowego modelu placówek. Pierwsze punkty tego typu pojawią się w najbliższych tygodniach. Do końca 2013 r. Poczta Polska zbuduje minimum 50 tego typu placówek.

– Poczta Polska musi generować dochód, ona się musi przekształcić – i na szczęście już zaczęła się przekształcać – z ministerstwa, z urzędu, z biurokracji w firmę, która zaczyna myśleć kategoriami dochodu. Wszyscy wiemy, że z tradycyjnych usług pocztowych przychody i dochody będą malały. Poczta nie ma wyjścia – musi stawiać na nowoczesne usługi pocztowe, na kwestie związane z e-usługami czy z kurierem – mówił na konferencji Jóźkowiak.

Dlatego Poczta wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1 tys. placówek (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego). W każdym z nich pracownicy zaproponują klientom usługi bankowe i ubezpieczenia. Poczta Polska przeszkoliła już 4 tys. agentów, docelowo ma ich być 10 tys.

Strategia Poczty Polskiej zakłada, że przychody z usług bankowych i ubezpieczeniowych zrekompensują malejące przychody z tradycyjnych usług pocztowych. Usługi te będą jednocześnie miały coraz większy udział w wynikach Poczty Polskiej.

Od Nowego Roku zmienia się oferta listów zwykłych i poleconych nadawanych w trybie ekonomicznym i priorytetowym. Z sześciu przedziałów wagowych powstaną trzy: do 350 g, 350 g-1 kg oraz 1-2kg.

–  Aktualny cennik dezorientuje naszych klientów. Często nie wiadomo, jaki znaczek kupić dla danego listu. Dzięki nowemu podejściu klienci będą mogli zaoszczędzić czas. Dla nas oznacza to z kolei (…) przyspieszenie doręczania przesyłek – powiedział na konferencji członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.

Poczta zapowiada też zmianę od stycznia cen usług powszechnych, które jako operator publiczny ma obowiązek świadczyć. Na listy krajowe, nadawane jako ekonomiczne, do 350 g będzie obowiązywała jedna cena – 1,60 zł (dotychczas 1,55–1,90 zł). W przypadku listów poleconych do 350 g (tryb ekonomiczny) cena wyniesie 3,80 zł (obecnie 3,75 – 4,10). Nie zmienią się ceny paczek doręczanych na terenie kraju.

Pierwsi klienci biznesowi korzystają już z przesyłki hybrydowej, która jest połączeniem maila z tradycyjnym listem. W pierwszym kwartale 2013 r. pierwsze e-kartki będą mogli też wysłać klienci indywidualni. Wtedy też mają pojawić się kolejne e-usługi, np. e-znaczek.

Jak zaznaczył Jóźkowiak, zmieni się też sposób wynagrodzenia pracowników Poczty Polskiej.

– Poczta Polska nie zamierza uczestniczyć w wyścigu szczurów i nie zamierza przejmować rozwiązań charakterystycznych dla typowych korporacji nastawionych na maksymalizację zysku. Będziemy firmą, która będzie osiągała trwała rentowność (…), ale jednocześnie musimy mieć możliwość inwestowania w ludzi – podkreślił.

Poczta Polska przez najbliższe trzy lata będzie pełniła funkcję operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych (w innych krajach Unii Europejskiej okresy te są wydłużone nawet do 15 lat).

Operator wyznaczony jest zobowiązany, by w całym kraju przez pięć dni w tygodniu świadczyć usługi powszechne, czyli np. zapewnić możliwość nadania i odebrania listu do 2 kg oraz paczki do 10 kg.

Fot. Getty Images

Tagi: bankkurierpocztaprawo
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In