• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Czym się różni strategia od taktyki?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

czwartek, 3 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Czym się różni strategia od taktyki?

przez Redakcja Bizrun.pl
5 czerwca 2012
w dziale: Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
2.5k
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Wiele mówi się w literaturze biznesowej o potrzebie posiadania stretegii. Nieco rzadziej poruszany jest temat taktyki. Ale nawet najlepsza strategia nie wystarczy, gdy nie zostanie przełożona na taktykę.

Przechodząc od ogółu do szczegółu, możemy wyobrazić sobie piramidę.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Jej szczyt to wizja Twojego biznesu. Zanim zaczniesz działać, powinieneś wiedzieć czym chcesz się zajmować i co chcesz (w ogólnym zarysie) osiągnąć. Np. jeśli zakładasz firmę transportową, w swojej wizji możesz widzieć siebie rozpartego w wygodnym fotelu w eleganckiej siedzibie firmy, przed którą znajduje się parking wypełniony nowymi ciężarówkami. Twoja wizja może obejmować wejście do pierwszej dziesiątki najbardziej dochodowych firm transportowych w kraju. Gdy myślisz o wizji, ustalasz to, co chcesz osiągnąć, co Cię motywuje, co stanowi cel wart wytężonych starań. Nie wiesz jednak jeszcze jak to osiągniesz.

Niżej w piramidzie znajduje się strategia. Planując strategię, wyznaczasz sobie główne punkty na drodze do spełnienia wizji. Rozwijając powyższy przykład, w strategii możesz zaplanować, że w ciągu 5 lat zamierzasz zwiększyć flotę z 10 do 200 ciężarówek, rozbudować skromne parterowe biuro w dwupiętrowy budynek, nawiązać współpracę z kontrahentami z Belgii. Dla każdego z takich celów ustalasz perspektywy czasowe, określasz też kolejność, w jakiej zmiany będą możliwe do przeprowadzenia. Dzięki strategii będziesz wiedział co i kiedy zamierzasz zrobić, by wizja się spełniła.

Jeszcze niższy, ale zarazem szerszy poziom w piramidzie to taktyka. Dzięki temu, że ustalisz swoją taktykę działania, będziesz wiedział nie tylko co i kiedy powinieneś zrobić, ale także jak to osiągnąć. Taktyka ma charakter krótkoterminowy. Skoro w danym roku masz zwiększyć liczbę pojazdów, zgodnie z taktyką powinieneś np. postarać się o leasing. Jeśli zamierzasz zwiększyć liczbę klientów, być może dobrym rozwiązaniem będzie zatrudnienie doświadczonego i odnoszącego sukcesy handlowca oraz zwiększenie wydatków na działania promocyjne.

Taktykę zrealizujesz przy pomocy operacji, które stanowią podstawę piramidy. Być może więc już czas wypełnić wniosek w sprawie leasingu i zredagować ogłoszenie rekrutacyjne. Te konkretne, banalne czynności pozwolą Ci osiągnąć cele strategiczne i w końcu zrealizować wizję.

Pamiętaj jednak, że musisz być konsekwentny i wytrwały. Częsta zmiana wizji lub strategii nie pomoże Ci w osiągnięciu jakiegokolwiek celu.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: planowaniestrategiazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In