Integracja
Gdy pracownik jest już formalnie przyjęty do zespołu i zatrudniony na równych prawach z innymi, łatwiej się integruje. Czuje się wówczas nie tylko przedstawicielem firmy, ale także częścią grupy, która podziela podobne wartości. Łatwiej stworzyć zgrany i dobrze pracujący zespół, jeśli składa on się z pracowników etatowych.
Motywacja
Łatwiej zmotywować do lepszej pracy i osiągania określonych wyników osobę, która związana jest z firmą długotrwałą umową. Osoba taka czuje się zobowiązana do wykonywania określonych obowiązków i osiągania efektów. Do tego szef może łatwiej taką osobę motywować, zarówno poprzez gratyfikacje finansowe, jak i społeczne (np. awans, szkolenie).
Kontrola
Pracownika na etacie łatwiej kontrolować i rozliczać z wykonywanych zadań. Można od niego wymagać więcej. Menedżer ma większe możliwości, by sprawdzać, nagradzać i karać osobę, która jest etatowym pracownikiem niż taką, która związana jest z firmą innym typem umowy.
Wizerunek
Również wizerunek pracodawcy staje się lepszy, gdy nie zatrudnia pracowników na tzw. „śmieciowych” umowach. Warto pamiętać, że pracownicy będą opowiadali o swojej pracy na zewnątrz. Mogą wówczas tworzyć firmie dobry lub zły PR. Umowy o pracę są tym, co czyni pracodawcę bardziej wiarygodnym w oczach innych.
MP
Fot. Getty Images