Właściciele firm często unikają zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę, chcąc ograniczyć koszty zatrudnienia. Są jednak sytuacje, w których warto wziąć pod uwagę pełny etat.
Podstawowe korzyści wiążą się z dyspozycyjnością oraz zaangażowaniem pracownika zatrudnionego na pełny etat. Jeśli zależy Ci na pracowniku lojalnym, którzy zwiąże się z Twoją firmą na dłużej i będzie efektywnie pracował, żadna inna umowa nie będzie lepsza od umowy o pracę.
40 godzin w tygodniu
Pracownik zatrudniony na pełnym etacie będzie pracował dla Ciebie 40 godzin w tygodniu, czyli przeważnie po 8 godzin od poniedziałku do piątku (choć czas pracy można także podzielić inaczej).
W tym czasie ma obowiązek wykonywać swoje obowiązki i, jeśli tak to zostało ustalone, przebywać w miejscu pracy. Możesz więc mieć pewność, że pracownik będzie na stanowisku zawsze, gdy będziesz go potrzebował.
Zaangażowanie
Pracownik związany stałą umową przeważnie uważa swoją pracę za bardziej poważną. Gdy otrzymuje umowę o dzieło lub umowę-zlecenie, traktuje pracodawcę jako „przejściowego”, w drodze do pełnego etatu.
Umowa o pracę oznacza związanie się z firmą na dłużej. Przekłada się to na zaangażowanie pracownika, któremu zależy, by w dłuższej perspektywie jego praca przynosiła efekty i była doceniana przez przełożonych.
Utożsamienie z firmą
Pracownik zatrudniony na etacie czuje się częścią firmy, a więc utożsamia się z jej celami i wartościami. Sprawy firmy są dla niego ważne, stają się częścią jego życia. Przekłada się to na jakość pracy, a także na kreatywność pracownika.