• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 2 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

przez Redakcja Bizrun.pl
1 października 2012
w dziale: Przywództwo, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
3.5k
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

6. Dotrzymywanie słowa

Prawdziwy lider zawsze dotrzymuje danego słowa, a więc nie rzuca słów na wiatr. Jeśli coś zapowiada, to znaczy, że to zrealizuje. Jeśli nie jest pewien, czy na pewno coś zrobi, nie obiecuje tego. Oznacza to, że firmowy przywódca, niczym wytrawny polityk, niechętnie mówi rzeczy, które mogłyby zostać uznane za przedwczesne deklaracje.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

7. Umiejętność podejmowania decyzji

Ostrożne wypowiedzi nie powinny mieć jednak nic wspólnego z decyzyjną inercją. Nie ma nic gorszego niż organizacyjny bezwład, gdy szef nie potrafi podejmować ważnych dla firmy spraw. Czasem nawet skomplikowane kwestie trzeba rozstrzygać szybko, by nie narazić przedsiębiorstwa na straty wywołane brakiem jakiejkolwiek decyzji.

7. Spójność

Decyzje powinny być spójne z wcześniejszymi deklaracjami. Dobry lider musi konsekwentnie kroczyć wytyczoną ścieżką. Czasem będzie to oznaczało konieczność podjęcia decyzji, które będą dla kogoś nieprzyjemne. Jeśli jednak powiedziało się A, trzeba powiedzieć B. Dobry przywódca jest osobą przewidywalną – wiadomo, czego można się po nim spodziewać. Ta pewność daje pracownikom spokój związany z przekonaniem, że jeśli będą realizować założone cele, będą odpowiednio doceniani.

8. Gotowość do udzielania pomocy

Może się zdarzyć, że dany pracownik napotka niespodziewane trudności np. podczas wykonywania poleceń. Tym, co powinno go spotkać w problematycznej sytuacji, na pewno nie jest reprymenda szefa! Dobry lider w pierwszej kolejności powinien wysłuchać pracownika i spróbować zrozumieć jego sytuację. Potem powinien udzielić pomocy, choćby poprzez wskazanie możliwych rozwiązań problemu. Dopiero długotrwałe i ewidentne uchylanie się przez pracownika od wykonywania powierzonych mu zadań lub wielokrotne popełnianie poważnych błędów, powinno skutkować konsekwencjami dyscyplinarnymi lub zmianami kadrowymi.

10. Wybaczanie

Wybaczać trzeba sobie i innym. Szef, który nie dopuszcza do siebie słabości, popaść może w pracoholizm i nerwicę. Szef, który nie dopuszcza niedoskonałości czy potknięć w działaniach pracowników, psuje dobrą atmosferę w firmie i wywołuje stresujące dla wszystkich sytuacje. W takich warunkach nie pracuje się efektywnie. Znacznie lepiej będzie, jeśli lider dostrzeże, iż zarówno on, jak i inni pracownicy są tylko ludźmi – a ludzie czasem popełniają błędy, gubią się, chorują, mają gorsze dni. Wybaczanie drobnych potknięć i dawanie drugich szans to sposoby, które pozytywnie wpłyną na autorytet szefa.

Jeśli więc chcesz być liderem, który wzbudza szacunek pracowników, w pierwszej kolejności zacznij wymagać od siebie. Gdy już stwierdzisz, że całkiem dobrze idzie Ci przestrzeganie zasad opisanych w tym artykule, zwiększ swoje wymagania wobec innych. Zawsze jednak zachowaj pewien margines tolerancji wobec błędów – każdy bowiem ma do nich prawo.

Jeśli uważasz, że ta lista jest niepełna i chciałbyś coś do niej dodać – podziel się swoim zdaniem w komentarzu pod artykułem.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: liderprzywództwopsychologiazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In