Potem warto przedstawić stanowisko, na które potrzebujesz pracownika. Jeśli rekrutujesz sprzedawcę, warto wyjaśnić, czym zatrudniona osoba ma się zajmować. Czy chodzi o sprzedaż za ladą w butiku, przy kasie w supermarkecie, czy może o mobilną sprzedaż u klienta lub telesprzedaż? Warto od razu określić, jaki będzie zakres obowiązków wybranego kandydata.
Kolejnym elementem jest określenie Twoich oczekiwań. Postaraj się, by były one adekwatne do danego stanowiska. Nie stosuj kalek z innych ogłoszeń.
Czy na tym akurat stanowisku wyższe wykształcenie jest konieczne? Czy znajomość języków obcych kiedykolwiek się przyda? Zwróć uwagę na wymagania twarde (związane z edukacją i doświadczeniem) oraz miękkie (wynikające z cech osobowych). W ogłoszeniu warto podzielić oczekiwania na te konieczne oraz mile widziane.
UWAGA! Jeśli dokonasz takiego podziału, wymagać od kandydata możesz jedynie spełnienia tych warunków, które określiłeś jako niezbędne. Nie powinieneś odrzucać kandydatów, którzy nie spełniają kryteriów „mile widzianych”.
Dobrze, jeśli w ogłoszeniu znajdzie się informacja nie tylko o tym, czego firma oczekuje od kandydata, ale i co ona ma do zaoferowania. Umowa o pracę, atrakcyjne wynagrodzenie, rozbudowany system premiowy, szkolenia, miła atmosfera – to tylko kilka zachęt, jakimi można kusić kandydatów.